Ukrajinske luke blokirane su od početka rata prije dva mjeseca pa je četvrta najveća izvoznica žitarica na svijetu primorana slati svoje pošiljke vlakom preko zapadne granice pa putem manjih luka na Dunavu u Rumunjsku.
"Ovo je prvi teretni brod koji će napustiti luku s ukrajinskim kukuruzom", objavio je Viorel Panait, direktor lučkog upravitelja Comvex.
"Podrška ukrajinskom izvozu žitarica znači sprječavanje ogromnog vala svjetske gladi pokrenutog blokadom ukrajinskih luka", dodao je Panait.
Comvex upravlja najbržim terminalom za utovar žitarica u Europi koji može procesuirati do 70 tisuća tona dnevno, kao i terminal za utovar rude, rekao je Panait, ujedno i predsjednik poslovnog udruženja luke Constanta.
Njegova tvrtka je ranije ovaj tjedan utovarila oko 35 tisuća tona ukrajinske željezne rude, a utovar idućeg broda očekuje se oko 15. svibnja.
"U usporedbi s početnom situacijom, kad su svi tražili alternative, prometni koridori za ove izvozne robe polako dobivaju oblik", naglasio je Panait.
Dosad je u Constantu poslano oko 80 tisuća tona ukrajinskih žitarica, a još toliko je na putu.
Rumunjska dijeli morsku granicu na Crnom moru, važnoj ruti za transport žitarica i ulja, s Bugarskom, Turskom, Gruzijom, Ukrajinom i Rusijom.
No potrebno je dodatno raditi na prometnoj infrastrukturi, naglašava Panait.
"Infrastruktura oko luke je problem za svu ekonomsku aktivnost u Rumunjskoj. Spor pristup u tim industrijama stvara dodatni trošak."
Pozdravio je plan rumunjske vlade da obnovi nekoliko željezničkih linija koje crnomorske luke povezuju s ukrajinskim granicama.
Dnevnik.ba