Ni Rimac mu ne može ništa: Tesla Roadster je najbrži na svijetu

najbrži!

Ni Rimac mu ne može ništa: Tesla Roadster je najbrži na svijetu

stu 18, 2017
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Višestruko skuplji i marketinški maksimalno eksponirani hipersportaši već nakon Tesline najave moraju priznati poraz i povući se. Posramio ih je Elon Musk i njegova upornost.

Milijunski gubici, problemi u proizvodnji i brojni hejteri ne mogu ga zaustaviti. Musk je čvrst u naumu da promijeni svijet, i to na nekoliko razina, od javnog transporta, preko solarnih sistema, pa sve do odlaska u svemir. Najjače je zagrizao u automobilsku jabuku, zabranjeno voće koje se nitko godinama nije usudio taknuti, a kamoli načeti. 

Musk je postao svojevrsni vođa novog svijeta, a svoju viziju dijeli sa sve više pristaša. Tu i tamo bljesne poneki klasik, poput onog iz Bugattija, Koenigsegga ili nekog američkog mastodonta. I dok se u tržišnom smislu s druge strane fronta postrojavaju najjači, BMW, Mercedes i VW koncern, posljednja iskra nade po pitanju klasičara je bio Dodge i njegov Demon. Naravno, nije sve u ubrzanju, a to su mnogi najbolje naučili na primjeru Rimca Concept_One, gotovo savršenog marketinškog oružja za prodor u svijet najvećih. 

Za Rimca danas svatko zna, i usprkos ponekad dvosmislenim izjavama i informacijama, Concept_One je načelno prihvaćen kao prvi električni hipersportaš i jedan od najbržih na svijetu. No njegovo je vrijeme prošlo, bar kad je u pitanju proizvodnja. U iščekivanju nasljednika Rimčev je bolid mnogima pao na pamet kako bi ga usporedili s Teslinim novitetom, drugom generacijom Roadstera. 

Najkraće rečeno, Concept_One ima električni pogon koji u maksimumu daje 1.224 KS i 1.600 Nm, a opremljen je baterijama kapaciteta 90 kWh. 100 km/h uhvati za 2,5 sekundi, a maksimalna brzina je 355 km/h. Četvrt milje ovaj bolid prolazi za 9,9 sekundi. Autonomija s jednim punjenjem je prema dostupnim službenim podacima oko 350 km.

Za novu Teslu Roadster Musk kaže sljedeće: "Automobil će postići 60 mph, odnosno 96 km/h za 1,9 sekundi, na 160 km/h je za 4,2 sekundi, a četvrt milje prolazi za 8,9 sekundi. Pritom s jednim punjenjem može prijeći 1.000 km." Sve rekord do rekorda. Impresivno, čak i uz podatak kako ima više nego duplo veći kapacitet baterija. Njegove su na razini od nevjerojatnih 200 kWh, više od ikojeg danas na tržištu dostupnog automobila.

Tri su elektromotora u pogonu, jedan naprijed i dva straga, a daju do 10.000 Nm. No, tu redanje aduta ne staje. Musk ima još jedan, koji Rimac ni ikoji drugi proizvođač električnih automobila nije uspio dati. Naime, Tesla Roadster je usprkos električnom pogonu sposoban za velike brzine, a može voziti preko 400 km/h. I tome mogu svjedočiti do četiri osobe, s osobnim stvarima u vrlo funkcionalnom prtljažniku.

O dizajnu je nezahvalno govoriti, no po mnogima je i ovdje Roadster u prednosti. Dovoljno je reći da je neusporediv s prethodnikom, a najbolja pohvala je da izgleda poput koncepta. Kad je pak interijer u pitanju, tu bi Rimac mogao biti bolji. Ipak se radi o drugoj klasi automobila čiji je interijer u konačnici izveo Vilner. 

Tu polako dolazimo do cijene. Bilo proizvedeno tri ili obećanih osam, Concept_One ostao je maloserijski automobil, gotovo koncept kao što mu samo ime govori, pa ne čudi što je cijenom došao na razinu od milijun dolara. Tesla Roadster bit će pet puta jeftiniji, na oko 200.000 USD. Da, pet puta, dok će posebna verzija Roadster Founders Series stajati nešto više, oko 250.000 USD. Roadster će 2020. godine postati stvarnost, a ako vjerujete u njega, možete svoje ime staviti na popis kupaca i potpis podebljati akontacijom od 50.000 USD.

U jednom se Rimac i Tesla sigurno slažu. I dok cijela autoindustrija budućnost gradi na hibridnim tehnologijama, oni vizionarski biraju čisti električni pogon. Jesu li u pravu, vrijeme će pokazati.

Tagovi: