"Ako netko očekuje da cijene goriva na crpkama u BiH padnu čim se cijena nafte na tržištu u New Yorku ili na tržištu u Londonu smanji, onda je u zabludi. To se ne može dogoditi odmah zato što i naši dobavljači imaju zalihe, a sirova nafta dok dođe do prerađene mora proći kroz rafinerijski ciklus koji traje 45 do 90 dana", kazao je Bošković za Klix.ba.
Pojasnio je i kako Bosna i Hercegovina ne dobiva gorivo niti sa londonskog niti sa njujorškog tržišta.
"Mi smo vezani za europsko tržište te kao i zemlje u okruženju koristimo rusku sirovu naftu. Naši dobavljači su Mađarska, Hrvatska, Slovenija, jedan dio je išao preko Crne Gore i Srbije. Sve te rafinerije koriste kao sirovinu rusku naftu i ona se prvo treba dovući do rafinerija i nakon toga se preradi pa se onda treba uvesti u zemlju. S obzirom na to da mi nemamo ni rezervi ni svoju rafineriju, aniti svoju sirovu naftu, onda u potpunosti zavisimo od drugih", kazao je Bošković.
Podsjetio je Bošković kako je svjetska naftna kompanija Shell još 1974. godine vršila istraživanja na području BiH te kako su ustanovili da Livanjska regija i Tuzlanski kanton leže na sirovoj nafti.
"Prethodna Federalna vlada još je nešto i radila po tom pitanju, međutim, aktualna vlast je to sve obustavila i mi danas nemamo niti jednu bušotinu na području naše zemlje. Šteta jer bi nam to sada doista značilo", kaže Bošković.
U prethodnom razdoblju, nastavio je, cijena na tržištu pala je za 20-ak feninga, međutim, dobavljači iz okruženja imali su zaliha, a naftnim kompanijama smanjili su cijenu za 2 do 3 feninga.
"Postepen je trend pada, a ako se on nastavi u sljedećim danima, to će onda osjetiti i trgovci. Mi kupujemo gorivo na istom mjestu gdje kupuju i Italija, Slovenija, Hrvatska, Srbija i ostali, a sve zemlje u okruženju imaju najmanje za marku skuplje gorivo", istakao je Bošković.
Dakle, formiranje cijena goriva zavisi od brojnih faktora, a kako smo to i ranije pisali, pad cijene nafte na svjetskom tržištu ne može automatski utjecati i na pad cijena na pumpama u našoj zemlji. Da bi se to dogodilo potrebno je da prođe neko vrijeme, da naftaši potroše zalihe koje imaju, a koje su nabavljene po većim cijenama. Također, cijene nafte, kako je kazao i Bošković, naša zemlja ne treba gledati po tržištu u Londonu i New Yorku, već na europskim tržištima od kojih i ovisi cijena u BiH.
Prema podacima Federalnog ministarstva trgovine, prosječna maloprodajna cijena naftnih derivata u FBiH na današnji dan bila je 2,80 KM za benzin i 3,05 KM po litru dizel goriva.
"Raspon maloprodajnih cijena naftnih derivata je od 2,56 do 3,16 KM za litar benzina i 2,66 do 3,61 KM po litru dizela", poručili su iz ovog ministarstva.
Dnevnik.ba