On je u izjavi za Fenu kazao kako ŽS nema dovoljno biciklističkih staza kojima bi se mogli kretati električni romobili, te upozorava da ukoliko bi koristili kolovoznu traku i ako dođe do sudara romobila i motornog vozila osoba koja upravlja električnim romobilom će dobiti težu tjelesnu ozljedu.
- Ovo što je ŽS uradio nitko nije uradio, uradio je po nekom kantonalnom zakonu, koji nije primjenjiv. Ako se dogodi da se sudare romobil i motorno vozilo to je teža tjelesna ozljeda i eventualno ako se sudari s pješakom to su manje ozljede. To je zakon o uređenju prometa, a nije zakon o sigurnosti prometa, tako da ne vidim zašto je ovo uradila sarajevska policija - kazao je profesor Lindov.
Prema njegovim riječima, svugdje u svijetu pogotovo u Europi alternative javnom i individualnom prijevozu su mala prijevozna sredstva, koja su puno zdravija, i za ljude koji ih upotrebljavaju i za okoliš tih gradova.
- Među njih spadaju i romobili i oni su ušli u BiH. Dobro je da su ušli, s tim da i bicikla i romobili i skuteri i električna bicikla mi moramo nekako definirati u našim zakonskim rješenjima. Zakonska rješenja se najčešće i u Europi shodno dobrim praksama prepisuju i mi bi trebali prepisati i tako riješiti taj problem. Nažalost mi u BiH ćemo ući u proces da će zakon o prometu donositi sve županije, ili entiteti i izgubit ćemo državni zakon i policija će provoditi nekakve svoje zakonska rješenja koja su na lokalnoj zajednici. Nažalost to nije dobro rješenje - kazao je Lindov.
Dodao je da bi bilo dobro rješenje nastaviti subvencionirati takve vidove prijevoza u svim urbanim sredinama, te praviti prometnice koje će u sebi sadržavati biciklističku traku koja će imati mogućnost da se kreću i električni skuteri, romobili i električna bicikla.
- To je rješenje za naše gradove, kao što su rješenja i u dosta europskih gradova, na takav način smanjiti zagađenje - kazao je.
Lindov smatra da bi električni romobil trebalo uvesti u državni zakon o sigurnosti prometa.
- Ono što smo mi trebali na državnom zakonu ZOBS koji regulira kretanje prometa, kako pješaka, biciklista, motornog prometa, uvesti pravilo da se romobili mogu kretati do 25 kilometara na sat uključujući da se mogu kretati s posebnom opreznošću za ostale sudionike u prometu, ako nema izgrađena biciklistička staza ili traka, i po trotoarima - kazao je, između ostalog, Lindov.
Dnevnik.ba