U tom cilju Federalno ministarstvo okoliša i turizma je izradilo Informaciju za Vladu FBiH o pitanju elektromobilnosti i mogućnostima uvođenja stimulativnih mehanizama u ovoj oblasti.
Temeljem informacije Vlada je zaključila da zaduži Fond za zaštitu okoliša FBiH da intenzivira aktivnosti kroz planiranje i financiranje infrastrukture za punjenje vozila na teritoriji Federacije BiH, te da razmotri mogućnost sufinanciranja nabavke električnih vozila.
- Od strane Fonda za zaštitu okoliša FBiH u proteklom periodu financirane su aktivnosti na uspostavi infrastrukture, punionica za vozila, potvrdio je u razgovoru za Fenu pomoćnik federalne ministrice okoliša i turizma Mehmed Cero.
Kroz aktivnosti Fonda za zaštitu okoliša FBiH mogle bi se provesti stimulativne mjere i poticaji kod kupovine električnih i hibridnih vozila u Federaciji.
- U tom cilju potrebno je zakonski urediti tj. stvoriti osnovu da Vlada FBiH detaljno regulira subvencijske mehanizme i način njihove realizacije kroz funkcioniranje Fonda za zaštitu okoliša FBiH. U Federaciji je potrebno donijeti novi zakon o Fondu za zaštitu okoliša i energijsku efikasnost kojim bi se između ostalog reguliralo subvencioniranje kupovine električnih i hibridnih vozila. Ministarstvo je u parlamentarnu proceduru uputilo u formi nacrta Zakon o Fondu za zaštitu okoliša i energijsku efikasnost, koji je prihvatio Zastupnički dom Parlamenta Federacije BiH, te se trenutno očekuje da će biti uvršten na dnevni red neke od narednih sjednica Doma naroda. Nakon što bude usvojen Nacrt zakona u oba doma Parlamenta izradom Prijedloga zakona stvoriti će se pravni preduvjeti za stimulativne mehanizme za elektromobilnost u Federaciji - rekao je Cero.
Do 2035. godine u Europi bi trebalo doći do obustave proizvodnje automobila na fosilna goriva. U tom pogledu Cero napominje da elektromobilnost daje veliki doprinos ispunjavanju ambicioznih klimatskih i energetskih ciljeva Europske unije.
- U EU elektromobilnost se potiče kroz aktivnosti na uspostavi regulatornog okvira koji uključuje odgovarajuće poticaje za kupovinu električnih vozila, tako i kroz gradnju mreže punionica kao neophodne infrastrukture. Svaka od zemalja kreira za sebe sistem subvencija tj. poticaja kako bi se stimulirala kupovina vozila na električni pogon. Ovo je u uskoj vezi sa stupnjem razvijenosti zemlje i kupovnom moći njenih stanovnika. Većina europskih zemalja primjenjuju različite vrste carinskih i poreznih olakšica, te druge poticajne mjere kojima se nastoji intenzivirati nivo korištenja električnih vozila kao što je davanje financijskih poticaja i olakšica kod kupovine ovih vozila, objašnjava Cero.
BiH je potpisivanjem Sofijske deklaracije opredijeljena da sa Europskom Unijom radi na postizanju cilja za ugljično-neutralni kontinent do 2050. godine, uvođenjem stroge klimatske politike, te reformom energetskog i transportnog sektora.
- Tom deklaracijom je, između ostalog, dato opredjeljenje za provođenje rješenja za održivu mobilnost, uključujući planove za primjenu alternativnih goriva i izgradnju stanica za električno punjenje i pumpnih stanica, uz povećanu regionalnu suradnju u oblasti razvoja infrastrukture za alternativna goriva. To znači da institucije unutar BiH trebaju razraditi konkretni plan kako i na koji način provesti aktivnosti koje bi vodile ka povećanju održive mobilnosti, uz stimulaciju zastupljenosti vozila na električni pogon. Ovo podrazumijeva intenziviranje suradnje svih institucija u BiH, poručio je u razgovoru za Fenu pomoćnik federalne ministrice okoliša i turizma Mehmed Cero.
Dnevnik.ba