Milorad Dodik
Vijesti

U BiH počela kampanja za lokalne izbore, oglasio se i Dodik: “Već smo u pobjedničkom raspoloženju”

/

Gradovi i sela po Bosni i Hercegovini u petak ujutro osvanuli su oblijepljeni plakatima s kojih stanovnicima te zemlje političke stranke nude napredak i svijetlu budućnost dok im se smiješe kandidati koji žele dobiti pozicije na predstojećim lokalnim izborima.

“Bolje”, “Odlučno”, “Energija promjene” neki su od slogana kojima političke stranke pokušavaju uvjeriti birače da im za mjesec dana daju svoj glas.

Nešto više od 3,4 milijuna građana BiH koji se nalaze na glasačkom popisu 6. listopada imaju priliku birati nove gradonačelnike i načelnike općina, nove sazive gradskih i općinskih vijeća te skupštinu distrikta Brčko.

Za 3200 zastupničkih mjesta te za 142 načelničke i gradonačelničke pozicije natječe se više od 26 tisuća kandidata, uključujući tu nezavisne ali i one koji pripadaju nekoj od 110 stranaka koje su se prijavile za sudjelovanje na izborima.

Među prvima u ranim jutarnjim satima plakate po Banjoj Luci osobno je lijepio čelnik bosanskih Srba Milorad Dodik.

On se nada kako će se uspjeti revanširati oporbi za poraz koji je pretrpio prije četiri godine kada je poražen njegov kandidat za banjolučkog gradonačelnika.

“Već smo u pobjedničkom raspoloženju. Naš kandidata za gradonačelnika Banjaluke Nikola Šobot je najbolja pobjeda koju ovaj grad može imati u novijoj političkoj povijesti”, kazao je Dodik dok su mu pljeskali njegovi najbliži stranački suradnici od kojih je većina, kao i on, pod američkim sankcijama.

Gradonačelničkoj se poziciji u tom gradu nada i Jelena Trivić koja je bila protukandidat Dodiku na izborima za predsjednika Republike Srpske prije dvije godine. Ona sa svojih plakata sada poručuje kako će vratiti Banju Luku narodu.

Lokalni su izbori prilika da se političke stranke s hrvatskim predznakom pojedinačno okušaju u sredinama u kojima su većina Hrvati dok će u onima gdje je sastav stanovništva mješovit nastupiti sa zajedničkim listama kako i izbjegli preglasavanje i osigurali pozicije u tijelima lokalne vlasti.

Za bošnjačke i građanske stranke lokalni su izbori prilika da testiraju svoju popularnost nakon što je prije dvije godine Stranka demokratske akcije (SDA) bila prisiljena otići u oporbu na državnoj i na razini Federacije BiH a vlast su preuzeli SDP BiH, Naša stranka (NS) i Narod i pravda (NiP).

No “trojka” na lokalnoj razini ne djeluje svugdje skladno pa se tako, primjerice, u važnoj sarajevskoj općini Centar za novi načelnički mandat bez potpore NiP-a natječe Srđan Mandić kao kandidat NS.

Predizborna kampanja traje točno mjesec dana a izmjenama izbornog zakona što ih je u ožujku nametnuo visoki predstavnik Christian Schmidt predizborne sve promocije stranaka i kandidata prije 6. rujna bile su zabranjene i podložne sankcioniranju.

Također je izrijekom zabranjena uporaba javnih resursa u izbornoj kampanji no to nije spriječilo zloporabe.

U Transparency Internationalu (TI) izračunali su kako je samo u posljednja dva mjeseca iz proračuna na različitim razinama potrošeno 569 milijuna konvertibilnih maraka odnosno gotovo 300 milijuna eura maraka na završene i započete radove u posljednja dva mjeseca.

Upozorili su na iznenadni porast zapošljavanja u javnom sektoru, masovnu podjelu poklona kao i jednokratnu dodjelu novčane potpore.

Dnevnik.ba

Najčitanije