Tužne slike iz nekad velikog brodogradilišta
U riječkom 3. maju održan je skup radnika i članova Uprave brodogradilišta. Radnici, njih više od 700, bune se da je posla sve manje, žele i veće plaće, a ni drugi pokušaj prodaje gotovo 90 posto dionica 3. maja nije uspio jer se na javni poziv nije javio - nitko.
Kako dalje, samostalno ili uz pomoć Vlade, pitaju se trećemajci, svjesni da bez novih poslovnih ugovora ni većih plaća neće biti. Iako ih traže.
“To moramo jer vidite i sami da je svaki dan sve skuplje. Nas je svaki dan sve manje, na dnevnoj bazi dođu ljudi, pozdrave se s nama, našli su sebi drugi posao, idu. Znači mi htjeli ne htjeli, plaća se mora podignut u 3. maju”, smatra Slađan Pejić, glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u 3. maju.
No povećanje plaća u ovom trenutku nije moguće. Uprava brodogradilišta poziva radnike na strpljenje, a Nadzorni odbor poziva Upravu na hitno sklapanje novih poslovnih ugovora.
“Mogućih potencijalnih poslova koji bi se mogli ugovoriti, a bez izdavanja državnog jamstva što je preduvjet, i sam premijer je rekao da više ne može biti izdavanja jamstava dokle god je 3. maj u poteškoćama”, rekao je HRT-u Juraj Šoljić, predsjednik Nadzornog odbora 3. maja.
Dugovi su golemi. Riječki škver bilježi gubitak iznad temeljnog kapitala od gotovo 659 milijuna kuna.
“Mislim da brodogradilište treba opstati u Rijeci, podrška Vlade je tu, ali podrška ne može biti bez radikalnog zaokreta u upravljanju 3. majem i upravljanju svih brodogradilišta”, rekao je ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović.
U upravi 3. maja i dalje smatraju da je država u ovim okolnostima brodogradilištu najbolji partner.
“Poznata je činjenica da ugovaranje novih poslova, pogotovo poslova velike vrijednosti ne može biti bez državnih jamstava i mislim da će država naći interes i dati podršku takvim nastojanjima brodogradilišta da se ovdje grade brodovi i to brodovi velike vrijednosti”, istaknuo je Siniša Ostojić, pomoćnik direktora 3. maja za komercijalne poslove
U škveru su trenutačno dva broda i jedna jahta. Jedan navoz stoji prazan.
Dnevnik.ba