Savjetnik za cyber sigurnost: "Golemi kvar treba ručno ukloniti, to će trajati"
Konzultatnt za kibernetičku sigurnost Alen Delić komentirao je ogroman tehnološki kvar koji stvara poteškoće tvrtkama diljem svijeta.
Delić kaže kako je problem nastao zbog problema kod jednog od najvećih svjetskih dobavljača koji se bavi sigurnosnim rješenjima. "S obzirom na to da je u Europi tek jutro, mi ćemo kroz idućih sat-dva znati više informacija", rekao je za N1.
"To je ogromna kompanija, ali ovdje ovisi i koji softver koristi koja kompanija. Govorimo o tisućama klijenata jer se radi o velikoj kompaniji. Dobio sam informacije od nekih zračnih luka i hitnih službi u Americi pod ovim utjecajem pa ni one ne rade", dodao je.
"Nekima možda ne rade računala pa će trebati manje vremena da primijete, a nekima možda ne radi sve pa je to lakše za vidjeti", naveo je Delić.
"Ključna stvar je što se nadogradnje kod tih softvera rade automatski. To očekujete od sigurnosnih softvera, ali kada se ovo dogodi, postavlja se pitanje zašto se na to nije prije reagiralo i zašto sustavi nisu bili prije testirani. Kada se riješi cijeli ovaj problem bit će jako puno pitanja o njima. Inače radi se o kompaniji koja je prije tjedan dana objavila jako dobre financijske rezultate", rekao je.
"Moguće je i da je ispravljanje problema kod ažuriranja dovelo je do toga, ali to su špekulacije. Kod tih poslova imamo određene sigurnosne procese kojih se moramo držati, očito u tom procesu nešto nije bilo dobro", istaknuo je.
"Ono što je izazovno jest što se sada radi o ručnom uklanjanju kvara, znači doslovno treba sjesti za računalo i to napraviti, a kada imate desetke računala onda je to proces", objasnio je Delić.
Dnevnik.ba