Treba istaknuti da gotovo 95% obima zračnog prometa čine preleti preko BiH, dok samo 5% letova slijeće i polijeće sa naših zračnih luka. A podaci koje iznosi Primorac govore da je zračni prostor Bosne i Hercegovine u 2022. koristilo preko 440.000 letova. On iznosi optimističe najave i za ovu godinu.
-U narednom periodu očekujemo značajni porast obima zračnog prometa prvenstveno zbog rasta prometa između zapadne Europe i turističkih destinacija. Na razvoj prometa će značajno utjecati i širenje kapaciteta nove zračne luke u Istanbulu, i uspostavom dodatnih veza sa zapadnom Europom. Već u siječnju ove godine vidimo rast od 13% u odnosu na 2019. te čak 33% više prometa u odnosu na prošlu godinu, objašnjava Primorac u izjavi za Fenu.
Kao glavne rizike za evoluciju prometa u narednom periodu navodi visoku inflaciju i nesigurnost zbog ruske invazije na Ukrajinu.
-Duži period konflikta s većim poremećajima u tržištu energije će proizvesti veći problem globalnim ekonomskim tokovima. Pored toga, veliki problem je nestalnost cijena goriva, te na koji način će kompanije prenijeti taj trošak na putnike, u tržištu koje se još uvijek oporavlja od krize uzrokovane pandemijom COVID 19, upozorava direktor BHANSA-e.
Prema njegovim riječima, BHANSA u ovoj godini ima ambiciozne planove i u pogledu unaprjeđenja sustava, razvoja ljudskih resursa te građevinsko-infrastrukturnih projekata.
Ovakvo dobri rezultati su prvenstveno posljedica činjenice da je BiH prije nekoliko godina, ispunjavajući zahtjevne uvjete, preuzela kontrolu nad svojim zračnim prostorom. Primorac najavljuje i značajna kapitalna ulaganja u ovoj godini koja će dodatno poboljšati kvalitetu i sigurnost zračnog prometa iznad BiH.
-Strateški plan kapitalnih ulaganja za lokaciju Sarajevo uključuje projektiranje potpuno novog kontrolnog tornja na novoj lokaciji, a do realizacije ovog velikog projekta planirani su radovi na sanaciji postojećeg kontrolnog tornja. Rekonstrukcija, sanacija, uređenje i proširenje objekta predviđeno je i u Banja Luci, gdje su također planirani pripremni radovi za uvođenje radarske kontrole. U Tuzli smo usprkos pandemiji u 2020. godini završili sanaciju i modernizaciju kupole kontrolnog tornja a daljnji planovi uključuju sanaciju i modernizaciju pridruženih zgrada kontrolnog tornja te uređenje meteo parka. Na lokaciji sjedišta BHANSA-e u Mostaru planirana je potpuna revitalizacija i sanacija postojećih zastarjelih i zapuštenih objekata, kao i izgradnja novog i suvremenog objekta amfiteatra za potrebe centra za obuku kontrolora zračnog prometa, odnosno budući školski centar. Nadalje, planirana je sanacija i modernizacija kontrolnog tornja, te proširenje postojećih prostorija zgrade ATC Simulator za smještaj novih toranjskih simulatora neophodnih za obuku i kontinuirane treninge osoblja kontrole letenja i pseudo pilota, navodi Primorac.
Dnevnik.ba