StoryEditor
izborna kampanja na društvenim mrežama

Političari u problemima nakon što je Facebook uveo stroga pravila za BiH

Piše desk  /  06.09.2022., 10:38h

Izborna kampanja se odavno preselila na društvene mreže, a Facebook je uveo stroga pravila za BiH, pa oni koji nisu verificirali svoje profile ne mogu objavljivati plaćene oglase

Pojedini kandidati na predstojećim izborima koji na društvenim mrežama nastoje pridobiti što više glasača na svoju stranu, već prvih dana kampanje našli su se u problemu jer im Facebook odbija objavu plaćenih tekstova, piše Glas Srpske.

Izborna kampanja se odavno preselila na društvene mreže, a Facebook je uveo stroga pravila za BiH, pa oni koji nisu verificirali svoje profile ne mogu objavljivati plaćene oglase. Kao razlog odbijanja navedeno je da oglas ima politički karakter i da je neophodno da ti profili budu verificirani.

Predsjednik Mladih socijaldemokrata Denis Šulić rekao je da je još tijekom ljeta obaviješten da je Facebook svrstao BiH među 20 zemalja u svijetu s posebnim režimom oglašavanja političkih stranaka.

- Zbog toga je tražena određena verifikacija profila političkih stranaka i samih političara. Za to je potrebno Facebooku dostaviti osobne podatke, aktivnosti koje provodimo ali i i sa­m plan kampanje - rekao je “Glasu Srpske” Šulić.

Naglasio je da Facebook koristi za promociju aktivnosti te da je verificirao svoj profil na toj društvenoj mreži.  

- Planirao sam sponzoriranje pojedinih aktivnosti u predizbornoj kampanji, odnosno promociju rada u prethodne četiri godine, ali i onoga za što ću se zalagati u iduće četiri. Dostavio sam im sve tražene podatke, od broja telefona, osobne iskaznice, do toga tko sam i šta, koje funkcije trenutno obavljam te proslijedio internet linkove koji to potvrđuju - rekao je Šulić koji je kandidat za zastupnika u Narodnoj skupštini RS. Naglasio je da je na kraju dobio verificirani kod od Facebooka te na ovaj način zaštitio dodatno profil na društvenoj mreži.

U Ujedinjenoj Srpskoj ističu da je verificirani profil te stranke na Facebooku ali i njenog predsjednika Nenada Stevandića.

- Na tim profilima nemamo nikakvih problema po pitanju objave plaćenih oglasa, dok su nam se pojedini kandidati žalili da ne mogu iste objavljivati - kazali su u toj stranci.

Predsjednik DNS-a Nenad Nešić naveo je da je njegov Facebook profil verificiran te da zbog toga nema problema s objavom plaćenih oglasa.

- Stojim imenom i prezimenom iza svoga profila. Svi moji podaci su im na raspolaganju, a ostali neka dokažu tko su i što  - rekao je Nešić.

Stručnjaci za društvene mreže navode da je Facebook počeo uvoditi re­d u oglašavanje širom svijeta te da je i BiH došla na red. 

- Ranije su svi mogli napraviti lažni profil i postaviti lažnu informaciju i oglasiti je milijunima korisnika Facebooka. Sada to više nije moguće, jer nitko te informacije neće prikazivati preko profila sa svojim imenom i prezimenom - navode stručnjaci i dodaju da bi ova promjena mogla dovesti do poštenijih kampanja na društvenoj mreži.

Dnevnik.ba

02. studeni 2024 02:04