Pojedini kandidati na predstojećim izborima koji na društvenim mrežama nastoje pridobiti što više glasača na svoju stranu, već prvih dana kampanje našli su se u problemu jer im Facebook odbija objavu plaćenih tekstova, piše Glas Srpske.
Izborna kampanja se odavno preselila na društvene mreže, a Facebook je uveo stroga pravila za BiH, pa oni koji nisu verificirali svoje profile ne mogu objavljivati plaćene oglase. Kao razlog odbijanja navedeno je da oglas ima politički karakter i da je neophodno da ti profili budu verificirani.
Predsjednik Mladih socijaldemokrata Denis Šulić rekao je da je još tijekom ljeta obaviješten da je Facebook svrstao BiH među 20 zemalja u svijetu s posebnim režimom oglašavanja političkih stranaka.
- Zbog toga je tražena određena verifikacija profila političkih stranaka i samih političara. Za to je potrebno Facebooku dostaviti osobne podatke, aktivnosti koje provodimo ali i i sam plan kampanje - rekao je “Glasu Srpske” Šulić.
Naglasio je da Facebook koristi za promociju aktivnosti te da je verificirao svoj profil na toj društvenoj mreži.
- Planirao sam sponzoriranje pojedinih aktivnosti u predizbornoj kampanji, odnosno promociju rada u prethodne četiri godine, ali i onoga za što ću se zalagati u iduće četiri. Dostavio sam im sve tražene podatke, od broja telefona, osobne iskaznice, do toga tko sam i šta, koje funkcije trenutno obavljam te proslijedio internet linkove koji to potvrđuju - rekao je Šulić koji je kandidat za zastupnika u Narodnoj skupštini RS. Naglasio je da je na kraju dobio verificirani kod od Facebooka te na ovaj način zaštitio dodatno profil na društvenoj mreži.
U Ujedinjenoj Srpskoj ističu da je verificirani profil te stranke na Facebooku ali i njenog predsjednika Nenada Stevandića.
- Na tim profilima nemamo nikakvih problema po pitanju objave plaćenih oglasa, dok su nam se pojedini kandidati žalili da ne mogu iste objavljivati - kazali su u toj stranci.
Predsjednik DNS-a Nenad Nešić naveo je da je njegov Facebook profil verificiran te da zbog toga nema problema s objavom plaćenih oglasa.
- Stojim imenom i prezimenom iza svoga profila. Svi moji podaci su im na raspolaganju, a ostali neka dokažu tko su i što - rekao je Nešić.
Stručnjaci za društvene mreže navode da je Facebook počeo uvoditi red u oglašavanje širom svijeta te da je i BiH došla na red.
- Ranije su svi mogli napraviti lažni profil i postaviti lažnu informaciju i oglasiti je milijunima korisnika Facebooka. Sada to više nije moguće, jer nitko te informacije neće prikazivati preko profila sa svojim imenom i prezimenom - navode stručnjaci i dodaju da bi ova promjena mogla dovesti do poštenijih kampanja na društvenoj mreži.
Dnevnik.ba