Velike telekomunkacijske tvrtke poput Deutsche Telekoma, Orangea, Telefonice i Telecom Italije već dugo lobiraju da se dio tog tereta prebaci na tehnološke divove poput Googlea, Applea, Amazona i Microsofta.
Skupina tehnoloških tvrtki, uključujući Google, Apple, Meta Platforms, Netflix, Amazon i Microsoft, odgovara pak da bi 'porez na internet' potkopao propise EU-a o jednakom tretiranju svih korisnika.
EU je nedavno pokrenuo javne konzultacije o toj temi, a Nizozemska je početkom tjedna poručila da bi naplata naknade za internet tehnološkim divovima u konačnici pala na leđa potrošača.
Nizozemska vlada naručila je od savjetodavne kuće Oxer studiju, koja je pokazala nedostatke takvog 'poreza', rekla je u ponedjeljak ministrica gospodarstva Micky Adriaansens.
"Time bi se kaznilo potrošače", rekla je ministrica, objasnivši da bi se potrošači koji plaćaju pretplatu na telekomunikacijske usluge, streaming i video usluge mogli suočiti s većim računima jer bi tehnološke tvrtke vjerojatno trošak novog poreza prenijele na korisnike.
I čelnik američkog medijskog diva Netflixa upozorio je da bi u konačnici na šteti bili potrošači.
Nova naknada značila bi manja ulaganja u sadržaj i lošije uvjete u internetskim ugovorima, dodao je Peters, koji obnaša dužnost izvršnog predsjedatelja zajedno s Reedom Hastingsom.
Novoimenovani izvršni čelnik američkog medijskog diva također je naglasio da se troškovi telekoma nisu mijenjali proteklih godina, unatoč skoku podatkovnog prometa.
Europski telekomi već godinama žele naplatiti platforme s brzim prijenosom podataka.
Na Svjetskom mobilnom kongresu u Barceloni istaknuto je da pet najvećih internetskih servisa čini oko 55 posto podatkovnog prometa, što europske mrežne operatore oko 15 milijardi dolara godišnje.
Peters je pak naglasio da je Netflix razvojem tehnologija streaminga osigurao učinkovitiji prijenos svojih serija i filmova. Tako je u 2020. godini bila potrebna upola manja brzina prijenosa podataka za istu kvalitetu slike kao u 2015. godini.
Netflix je istodobno telekomunikacijskim tvrtkama osigurao besplatan pristup vlastitoj mreži u koju je uložio više od milijardu dolara, rekao je Peters.
Istaknuo je i da je Netflix u proteklih pet godina u proizvodnju sadržaja uložio više od 60 milijardi dolara i dodao da bi i medijske tvrtke mogle od telekoma tražiti da plaćaju pristup sadržaju.
"No, mi to ne tražimo", dodao je.
Dnevnik.ba