U razgovoru za Fenu direktor Javnog poduzeća Mostar parking Ivan Barbarić kazao je kako je u 2023. godini na prihodovnoj strani ostvareno oko 2,5 milijuna maraka, što je za oko 40 posto više u odnosu na godinu ranije.
Barbarić ističe kako je primjetan pad problema u funkcioniranju Mostar parkinga, posebno što se tiče rada na terenu i odnosa s građanima.
- Mislim da su se ljudi već polako navikli, a to pokazuje i naš sustav reklamacija, kojih imamo puno manje u odnosu na prije. U odnosu na 2022. godinu povećala se i naplata dnevnih parking karata, tako da smo mi sada na nekih 60 posto naplate istih u odnosu na broj izdanih, a brojka izdanih je nešto manje od 60 tisuća dnevnih karata u 2023. godini. S obzirom da smo mi u procesu kreiranja i prekršajnih naloga dobili sve potrebne dozvole, idući korak je da svi oni koji ne plate svoje dnevne karte mogu očekivati prekršajni nalog, koji ide u središnji registar kazni, gdje će doći do nemogućnosti registracije automobila ako kazne nisu izmirene – najavio je direktor Mostar parkinga.
Dodao je kako je rad Mostar parkinga „sasvim stabilan“ i ide dobrim koracima prema naprijed, posebno što se tiče tzv. kvartovskog parkiranja.
- S kvartovskim parkingom nemamo problema, građani kvartova su shvatili da je to njihova zaštita u pravu parkiranja, a oni ga sami najviše i koriste. Mi u suštini i funkcioniranju ne razdvajamo kvartovski od uličnog parkinga, definiran je zonski i svi ljudi koji imaju mjesečne ili godišnje parking karte parkiraju ili na ulici ili u kvartu, s tim nemamo posebnih problema – kaže Barbarić.
SKORI POČETAK RADA PAUK SLUŽBE
Ovo poduzeće je u 2023. godini odradilo nekoliko bitnih stvari vezanih za poboljšanje situacije mirujućeg prometa u Gradu na Neretvi, a posebno su ponosni na obilježavanje parking mjesta za osobe s invaliditetom.
- Istaknuo bih da smo preuzeli iscrtavanje horizontalne signalizacije na parking mjestima, što nam je predstavljalo jako velike probleme, a od rujna do sada smo završili skoro sa svim obilježavanjem parkinga na javnim parkiralištima u zoni naplate. Ono što me posebno veseli je što smo veliki napredak napravili u kontekstu obilježavanja invalidskih mjesta, kojih do sada po kvartovima skoro da i nije bilo. Svakodnevno radimo na iscrtavanju i obilježavanju invalidskih mjesta kako bi naši sugrađani koji imaju prvenstvo i pravo pristupačnosti mogli parkirati svoje automobile ne samo na ulicama, nego i u kvartovima – naglašava Barbarić te dodaje kako „svi trebamo malo utjecati je na svijest ljudi da se ne parkiraju na ta mjesta, jer ta invalidska mjesta nekad život znače.“
Istaknuo je i suradnju s policijom, ocijenivši je iznimno dobrom.
- Dolaskom novog ministra u Ministarstvu unutarnjih poslova Hercegovačko-neretvanske županije (Marijo Marić), s policijom imamo intenzivnu suradnju (…). Očekujemo i da će pauk vozilo, koje je u vlasništvu Grada Mostara i koje smo krajem studenog dali kroz ugovor našoj policiji, u idućim danima početi funkcionirati. Ministar je dao sve od sebe da se ta priča pokrene i vjerujemo da će to kroz tjedan ili dva krenuti s radom. To je izuzetno važno zbog zaštite zelenih, trotoarskih površina, svih površina koje se neovlašteno koriste za parking, dok neka parking mjesta u nekim dijelovima grada zjape prazna – smatra direktor Mostar parkinga.
Barbarić je podsjetio da je nedavno raspisan javni natječaj za šest novih radnika te je pozvao sve zainteresirane da se prijave:
- Raspisali smo natječaj za šest radnih mjesta za kontrolore, svi se mogu prijaviti i pozivam ih da to urade. Dolazi nam uskoro i ljetna sezona, javljaju nam se dodatne potrebe za novim radnim mjestima. Mostar Parking obavlja i poslove poput kontrole vinjeta za Grad Mostar, a „pojačanja“ bi nam u tom kontekstu dobro došla. To je dobar znak, znači da poduzeće radi dobri i da idemo prema naprijed.
GRADNJA JAVNIH GARAŽA
Barbarić je istaknuo da će 2024. godina biti „godina investicija“.
- Vrlo brzo ćemo krenuti s objavom jednog javnog natječaja za građevinske radove za sanaciju postojećih javnih parkirališta, kao i za izgradnju novih plato parkirališta na području Mostara - kazao je Barbarić.
Jedan od većih i važnijih projekata koje Mostar parking planira u skoroj budućnosti je izgradnja javnih garaža. Dokument o realizaciji ovoga projekta usvojen je u formi nacrta u Gradskom vijeću Mostara, a njime je predviđena gradnja devet javnih garaža s 3.500 parkirališnih mjesta.
- Radile su se određene analize, definirano s odmakom do 2030. godine, koliko bi trebalo biti potrebno parking mjesta na području Mostara. Uzeo se obzir broj od 50 tisuća registriranih vozila, a danas po statistikama imamo oko 37 tisuća registriranih vozila – izjavio je Barbarić.
Od devet planiranih lokacija dvije su definirane kao prioritetne.
- Prva se odnosi na dio Starog grada, gdje bi trebala biti garaža „Konak“, koja je ujedno prioritet s obzirom na gužve u tom dijelu grada. Druga bi bila garaža „Ćiro“ u području iza zgrade federalne vlade. Izgradnjom te dvije garaže bi pokrili najuži dio grada. Pripremamo sve za projektne dokumentacije, a za „Konak“ imamo idejno rješenje. Sada smo u pripremi za pokretanje izrade glavnog projekta tako da se nadam kako ćemo u ovoj godini imati završen projekt za tu garažu i da ćemo je konačno početi graditi - kaže Barbarić.
Garaža „Konak“ bi po idejnom rješenju trebala imati između 350 i 400 mjesta.
- Ta garaža bi trebala pokriti dobar dio potreba Starog grada, s obzirom da je to „najturističkija“ zona u gradu. Ta garaža bi imala i 12 do 14 parking mjesta za autobuse. Također, garaža „Konak“ bi trebala rasteretiti Titovu ulicu, koja bi onda možda mogla biti prenamijenjena u ulicu sa dvosmjernim prometom - pojasnio je.
Kada je u pitanju financiranje ovog projekta, Barbarić ističe kako se već razgovara s bankama
vezano za kreditna sredstva.
- Kakav model izgradnje garaže će biti to tek moramo vidjeti. Hoćemo li to mi raditi kao poduzeće uz potporu Grada, hoće li to biti na principu javno-privatnog partnerstva, nismo definirali. Nama je bitno da se pokrenu proceduru izrade projekta kako bi imali gotovu situaciju i kako bi mogli ići dalje – naglašava Barbarić.
PRESUDA U SLUČAJU „KRČUM“
Direktor Mostar parking Ivan Barbarić osvrnuo se i na sudske procese koji se protiv tog poduzeća vode pred Općinskim sudom Mostar.
- Jučer nam je dostavljena prvostupanjska presuda u slučaju Mostar parking – Milenko Krčum. Sud je, u što nismo ni sumnjali, odbio taj tužbeni zahtjev, čime je Mostar parking tako dobio prvu pravnu bitku. Predmet te tužbe je bilo izdavanje dnevne parking karte u iznosu 15 KM u Ulici kralja Tomislava, točnije naselju poznatijem kao „Eksperiment“, gdje se nas tužilo na nekakvo pravo „služnosti“, kako nismo imali zakonsku osnovu da to napravimo. Sud je to odbio i kroz presudu je dao jasan zaključak da Mostar parking svoje pravo naplate temelji po odluci Gradskog vijeća Mostar. To nam je vjetar u leđa i jasan pokazatelj, naš početak borbe sa svima onima koji su nas u protekle dvije godine pokušali diskreditirati, kako poduzeće tako i mene. Mi ćemo svim silama dalje nastaviti i u pravnom smislu, pokrenuti pravne postupke protiv svih onih koji su nas na razne načine pokušavali rušiti i rušiti naš ugled. Naš jedini cilj je da uredimo mirujući promet u Gradu Mostaru – zaključio je Barbarić.
Dnevnik.ba