Mostar: Osnovna škola fra Petra Bakule postala ekološka i energetski učinkovitija
Od „Braće Ribar“, preko „Desete osnovne“ do Osnovne škole fra Petra Bakule, Mostar, ponosno sam i ukratko objašnjava ravnateljica Anela Vidačak povijest ove škole a posebno ovu kolokvijalnu, numeričku oznaku po kojoj je i danas ponajviše poznata.
Povod razgovora sa ravnateljicom Vidačak je projekt povećanja ulaganja u javne objekte sa niskom emisijom ugljika u Bosni i Hercegovini. Riječ je o programu točnije grantu GCF (Zeleni klimatski fond) putem Razvojnog programa Ujedinjenih nacija u Bosni i Hercegovini (UNDP BiH).
Projekt realizira Federalno ministarstvo prostornog uređenja putem nabavke izvođača radova za implementaciju mjera energetske učinkovitosti na brojnim javnim objektima diljem BiH od Jablanice, Vareša, Visokog do Mostara.
Vrijednost radova u Osnovnoj školi Fra Petra Bakule, Mostar je 112.212,64 (Federalno ministarstvo prostornog uređenja).
Ove godine, uz pomoć Grada Mostara, kroz projekt je prošla i spomenuta Osnovna škola Fra Petra Bakule koja je zahvaljujući ovom programu dobila odnosno ugradila pe na pelet te svu potrebnu opremu u kotlovnici kao i ugradnju dimnjaka. Kao i većina drugih objekata, i ova škola se prethodno grijala na lož ulje te su u tijeku određeni dodatni radovi kako bi se prostor maksimalno prilagodio novom sustavu grijanja.
Kako kaže ravnateljica, roditeljima i učenicima pa i djelatnicima je najvažnije je li u školi dovoljno toplo za normalno odvijanje nastave. Ipak, svi oni, a posebno ona kao odgovorno lice, svjesni su važnosti i ekološkog utjecaja kakav ovakvi objekti poput njihove škole imaju.
Naime, škola trenutno broji 672 učenika te je nastava organizirana u dvije smjene plus međusmjenu. Ipak, ekološka osviještenost nije došla „preko noći“ nego škola u svom programu već ima uhodan učenja prilagođen dobi učenika.
Oni najmanji tako prolaze kroz tzv. Ekološku abecedu već od prvog razreda gdje im učitelji/ice kroz jednostavne zadatke i ponašanje pokušavaju približiti ekološki prihvatljivije i odgovornije ponašanje.
„S obzirom kako ne grijemo hodnike odnosno međuprostor, učimo ih da su sve te prostorije u korelaciji s njihovim učionicama te da se iste mogu prozračiti i otvaranjem vrata umjesto prozora. Ovi stariji pak uče kroz prirodne grupe predmeta te dodatno suradnjom sa brojnim nevladinim udrugama. Sreću imamo da nam je blizu i Fakultet prirodoslovno -matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru“ ističe ravnateljica Vidačak.
Da prostora za rad i napredak još ima, ravnateljica je svjesna no upravo je mijenjanje svijesti početak rješavanja svakog konkretnog problema.
Dnevnik.ba