Punionica za električne automobile
idući tjedan bi mogle krenuti s radom

Mostar dobiva prvu javnu punionicu električnih automobila

/

Iza Gradske vijećnice Grada Mostara postavljena je dvostrana punionica električnih automobila koja bi najvjerojatnije idućeg tjedna trebala biti puštena u rad.

Menadžer koordinator za energetsku učinkovitost Grada Mostara Darko Knezović u izjavi za Fenu kazao je kako dvostrana punionica znači da se mogu dva električna vozila usporedno puniti, a također se mogu puniti električna bicikla i skuteri.

- Instalirana punionica je snage dva puta 22 kW, tip utičnice model 3. Probni rad je napravljen i zatražili smo elektroenergetsku suglasnost i mislimo da bismo mogli idući tjedan krenuti s radom - kazao je Knezović.

On napominje kako je vlasnicima električnih automobila u Bosni i Hercegovini trenutno dostupno svega nekoliko javnih punionica, a ova će biti prva takva u Mostaru.

Korištenje punionice u početku će biti besplatno, a planirano je da se postupno krene s naplatom.

Procijenjena vrijednost projekta je 35.000 konvertibilnih maraka, a radove na postavljanju punionice električnih automobila izvodi Unis telekomunikacije d.d. Mostar.

Projekt su financirali Fond za zaštitu okoliša Federacije BiH i Grad Mostar.

- Akcijskim planom energetski održivog razvitka Grada Mostara, Mostar se opredijelio za energetski održiv razvitak na načelima energetske učinkovitosti, održive gradnje i korištenja obnovljivih izvora energije. Akcijskim planom predviđeno je, između ostalog, i postavljanje dvije punionice za električne automobile na području Mostara – kazao je Knezović.

Glavni cilj projekta je zaštita zraka u smislu smanjenja emisija štetnih plinova iz prometa kroz uvođenje novih tehnologija i prilagođavanje postojećih vozila gradskog prometa na okolišno prihvatljiv pogon te poticaj uvođenja inovativnih prometnih rješenja u Mostaru i šire, pojasnio je.

- Vodeći zagađivači zraka su konvencionalna vozila s unutarnjim sagorijevanjem, a taj problem je posebno primjetan u središnjoj gradskoj zoni gdje veliki broj automobila, autobusa i kamiona emitira velike količine štetnih plinova – istaknuo je Knezović.

U usporedbi s automobilima s unutarnjim sagorijevanjem električni automobili imaju veću energetsku iskoristivost, proizvode manje buke i ne emitiraju stakleničke plinove.

- Primarni razlog zašto još uvijek ne susrećemo veliki broj električnih automobila na gradskim prometnicama su, prije svega, početna visoka cijena vozila, ograničen domet baterija i nedostatak punionica za električne automobile – kazao je Knezović.

On je podsjetio da bi prema direktivi i preporuci Europske unije udio elektromobila u ukupnom prometu do 2025. godine trebao porasti na 5 posto, odnosno na 10 posto do 2030. godine.

Dnevnik.ba

Najčitanije