Most čije su radove zajedno otvorili Dodik i Stanivuković gotovo 700.000 KM skuplji od planiranog iznosa
Brzina kojom se pripremao teren za svečanu ceremoniju, na kojoj je vršitelj dužnosti direktora Puteva Republike Srpske Davor Kostrešević pompozno "uveo izvođače radova u posao" je zadivljujuća. I tender, i poništavanje istog, i novi tender, i žalbeni rok, i ugovor – sve je završeno za točno pet mjeseci
Most u banjalučkom naselju Česma neće spojiti samo dvije obale, već i dvije do jučer potpuno suprotstavljene politike. Pomiritelj lidera SNSD-a Milorada Dodika i PDP-ovog gradonačelnika Draška Stanivukovića je mrkonjićki tajkun blizak svim vlastima Mladen Milanović Kaja. Građani će za ovaj grandiozni, ne samo građevinski projekt, "iskijati" 5.655.177 KM (6.616.557 KM s uračunatim PDV-om). To je gotovo 700.000 KM više nego što je na početku planirano, piše portal pratimotendere.ba.
Brzina kojom se pripremao teren za svečanu ceremoniju, na kojoj je vršitelj dužnosti direktora Puteva Republike Srpske Davor Kostrešević pompozno "uveo izvođače radova u posao" je zadivljujuća. I tender, i poništavanje istog, i novi tender, i žalbeni rok, i ugovor – sve je završeno za točno pet mjeseci
Mrkonjićki MG Mind, Mrkonjić putevi i „Struktura“ iz Jajca, uz krajnje "simbiozni" osmijeh Dodika i Stanivukovića, započeli su radove već 5. studenog. Gradska uprava je prethodno, također ekstremnom brzinom, kako tvrdi gradonačelnik, riješila sve imovinsko-pravne odnose i prikupila kompletnu dokumentaciju.
S obzirom na to da su mještani Česme most čekali 50 godina, ova petomjesečna volja suprotstavljenih politika u procesu povijesne simbioze je izraz nevjerojatne, dosad neviđene volje nadležnih.
Prvi tender Kostrešević je raspisao 20. svibnja ove godine, kompletan posao procijenio na 4.981.260,68 KM bez PDV-a i ponuđačima ostavio rok od samo 15 dana (do 4. lipnja) da dostave ponude, uključujući i vikend.
Dvadeset dana kasnije tender je pao zbog vrlo zanimljive situacije. Stigle su dvije ponude, samo jedna je bila prihvatljiva, ali višestruko skuplja od vrijednosti koju su ponudili stručnjaci iz Puteva RS – 6.837.258,57 KM. Na Portalu javnih nabava vijest je osvanula 8. srpnja u 14:39.
"Cijene svih prihvatljivih ponuda znatno su veće od osiguranih sredstava za predmetnu nabavu", potpisao je Kostrešević.
Točno devet minuta kasnije, u 14.48 sati, Kostrešević je obavijestio da je raspisan novi tender vrijedan – 6.897.905,73 KM. Kako je mudri direktor Puteva uspio iz proračuna javnog poduzeća skupiti dodatnih 1.916.645,05 KM javnosti nije objasnio. Rok za dostavu ponuda bio je, također, 15 dana.
Stigle su tri – Kajina, ona prijedorskog tajkuna Dragana Čorokala s čela Fortis grupe i laktaškog Ljubomira Ćubića, vlasnika Niskogradnje u konzorciju sa sarajevskom Vektor-Integrom koja je u sastavu imperije Integral inženjering četvrtog tajkuna Slobodana Stankovića. Sve su bile prihvatljive.
Putevi su, međutim, odabrali trenutno objema stranama najprihvatljivijeg Kaju i to za 5.655.177 KM bez PDV-a, čak 1.242.728,73 KM jeftinija od procijenjene vrijednosti. Neprirodno niska? Nije utvrđivano.
Čorokalu nije bilo pravo. Smatrao je da je samo njegova ponuda ona koja je trebala biti ocijenjena kao prihvatljiva, jer prvorangirani Kaja nije ispravno naveo podatke, nije dokazao tehničku i profesionalnu sposobnost. Čorokalo je osporavao i ranije poništeni tender, uz opaske o očiglednom namještanju milijunskog posla.
Ćubiću i Stankoviću zamjerio je što, baš kao i Kaja, nisu dokazali tehničku i profesionalnu sposobnost, a ponudu nisu načinili prema modelu tenderske dokumentacije.
Ured za razmatranje žalbi u Bosni i Hercegovini, kojI je počesto radio za račun Puteva RS-a, već 29. rujna odlučio je da je Čorokalova žalba samo traćenje njegovog vremena. Odbačena je kao neosnovana i bez prava na naknadu troškova postupka. Sve je 29. rujna potpisao Marko Kolobarić, predsjedavatelj KRŽ-a, i stavio točku na tajkunska prepucavanja zarad višeg cilja – osmijeha Stanivukovića i Dodika. Ugovor je potpisan 18. listopada.
Novi most u Česmi, doznaje se na ceremoniji, "bit će armirano-betonske konstrukcije temeljen na šipovima ukupne dužine 172,7 metara i širine 16 metara, s dva prometna traka, dvije pješačke staze i dvije biciklističke staze“. Rok za završetak radova je 36 mjeseci.
Ratne sjekire su zakopane, ruke pružene. Novac građana će na račun Mladena Milanovića Kaje, kojem je Stanivuković izdao dozvole za betoniranje i zidanje pod oblake na najatraktivnijoj lokaciji u centru Banjaluke.
Dnevnik.ba