Kinezi povlače iz prodaje majice s fotografijom Trumpa koja će ući u povijest
Majice, koje su puštene u prodaju nekoliko sati nakon pokušaja atentata, bile su dostupne na popularnim stranicama za e-trgovinu kao što su Taobao i JD.com.
Kineske platforme za e-trgovinu povukle su iz prodaje majice koje prikazuju Donalda Trumpa okrvavljenog lica kako diže šaku u zraku samo nekoliko trenutaka nakon što je na njega pucano. Majice, koje su puštene u prodaju nekoliko sati nakon pokušaja atentata, bile su dostupne na popularnim stranicama za e-trgovinu kao što su Taobao i JD.com.
Nejasno je zbog čega su majice povučene iz prodaje, ali kineski internet je strogo kontroliran, a sadržaj koji se smatra "osjetljivim" svakodnevno se uklanja. Pokušaj atentata na skupu u Pennsylvaniji prošle subote izazvao je široku raspravu na kineskoj društvenoj platformi Weibo, piše BBC.
Poduzetni kineski trgovci brzo su iskoristili interes javnosti, tako da je prva serija majica tiskana i stavljena u prodaju manje od tri sata nakon pucnjave. Majica se na Taobaou, jednoj od najvećih kineskih stranica za e-trgovinu, prodavala po cijeni od 39 juana (oko 5 eura).
Trgovci diljem svijeta iskoristili pokušaj atentata
25-godišnja prodavačica Taobaoa ispričala je za South China Morning Post da je primila više od 2000 narudžbi za majice samo tri sata nakon što su stavljene u prodaju. Većina narudžbi bila je iz Kine i SAD-a.
Trump je godinama izazivao veliku pozornost u Kini, i iz pozitivnih i iz negativnih razloga. Trgovinski rat koji je vodio s Pekingom tijekom svog predsjedničkog mandata razbjesnio je vladu i mnoge Kineze, ali je naišao i na podršku kineskih imigranata koji žive u SAD-u.
Kineski poduzetnici već godinama zarađuju na interesu za Trumpom. Tamošnji internetski trgovci prodaju niz proizvoda s Trumpovim likom, uključujući čarape i šalice, te njegovim sloganom "Učinimo Ameriku ponovno velikom".
Trgovci diljem svijeta također su iskoristili pokušaj atentata. Majice koje prikazuju Trumpa neposredno nakon pokušaja atentata prodaju se na Lazadi i Shopee, platformama za e-trgovinu popularnim u jugoistočnoj Aziji.
Dnevnik.ba