Tavares je skrenuo pažnju na razliku u cijeni između europskih i kineskih automobila.
Srednja klasa se okreće kineskim modelima
- Ako se ništa ne promijeni u trenutnoj situaciji, europski će se kupci iz srednje klase sve više okretati kineskim modelima.
Kupovna moć mnogih ljudi u Europi osjetno opada - rekao je Tavares za Automobilwoche.
On je istaknuo kako su automobili proizvedeni u Europi zbog raznih propisa skuplji za oko 40 posto za proizvodnju od onih modela proizvedenih u Kini.
Jedan od vodećih europskih stručnjaka Patrick Koller pozvao je političare da pomognu kompanijama, poput Stellantisa, BMW-a i Volkswagena, da se smanje troškovi i da postanu pristupačniji europskom prosječnom kupcu.
Najveća prednost Kine
Osim raznih propisa, Kina ima još jednu prednost u proizvodnji automobila u odnosu na Europu.
- Mi ne znamo kako napraviti mala pristupačna auta s pristupačnim baterijama, Kina to zna. Elektrifikacija je ključna za rješavanje klimatskih promjena, ali visoki troškovi izrade baterija mogle bi ugroziti mobilnost u Europi.
Mala baterijska električna vozila za gradsku upotrebu mogu koštati oko 10.000 eura više u Europi nego u Kini - istaknuo je Koller.
Dnevnik.ba