StoryEditor
Srednja klasa se okreće kinezima

Kineska autoindustrija žestoko prijeti europskoj: "Mi to ne znamo napraviti, Kina zna"

Piše desk  /  15.01.2023., 08:40h

Carlos Tavares, jedan od vodećih ljudi svjetske autoindustrije upozorio je kako će se europski proizvođači automobila suočiti s "velikom borbom" s kineskim markama.

Tavares je skrenuo pažnju na razliku u cijeni između europskih i kineskih automobila. 

Srednja klasa se okreće kineskim modelima

- Ako se ništa ne promijeni u trenutnoj situaciji, europski će se kupci iz srednje klase sve više okretati kineskim modelima.

Kupovna moć mnogih ljudi u Europi osjetno opada - rekao je Tavares za Automobilwoche.

On je istaknuo kako su automobili proizvedeni u Europi zbog raznih propisa skuplji za oko 40 posto za proizvodnju od onih modela proizvedenih u Kini.

Jedan od vodećih europskih stručnjaka Patrick Koller pozvao je političare da pomognu kompanijama, poput Stellantisa, BMW-a i Volkswagena, da se smanje troškovi i da postanu pristupačniji europskom prosječnom kupcu.

Najveća prednost Kine

Osim raznih propisa, Kina ima još jednu prednost u proizvodnji automobila u odnosu na Europu.

- Mi ne znamo kako napraviti mala pristupačna auta s pristupačnim baterijama, Kina to zna. Elektrifikacija je ključna za rješavanje klimatskih promjena, ali visoki troškovi izrade baterija mogle bi ugroziti mobilnost u Europi.

Mala baterijska električna vozila za gradsku upotrebu mogu koštati oko 10.000 eura više u Europi nego u Kini - istaknuo je Koller.

Dnevnik.ba

03. studeni 2024 21:23