Katar pauzirao slanje tankera kroz Crveno more
Katarska državna energetska kompanija, jedan od najvećih svjetskih izvoznika tečnog prirodnog plina, zaustavila je slanje tankera kroz Crveno more nakon napada pod američkim vodstvom na militante Huta u Jemenu na ključnoj trgovinskoj ruti.
Napadi Huta na brodove, koji tvrde da djeluju u znak solidarnosti s Palestincima, poremetili su globalnu trgovinu i uznemirili su velike zapadne sile kao posljedicu duže od tromjesečnog rata Izraela s borcima Hamasa u Gazi.
U posljednjem preokretu politike velike kompanije, državni QatarEnergy zadržao je najmanje četiri tankera s tečnim gasom LNG iz Crvenog mora, kazao je visoki izvor, dodajući da se proizvodnja nastavlja.
To je uslijedilo nakon desetaka američkih britanskih napada na Hute u Jemenu. Oni su godinama u ratu s koalicijom pod saudijskim vodstvom, ali su također usmjerili ka morskim putevima pokraj sebe kao način da izvrše pritisak na Izrael.
Američka vojska saopćila je u nedjelju navečer da je njen borbeni avion oborio protubrodsku krstareću raketu koju su militanti ispalili prema američkom razaraču, navodi se u vojnom saopćenju postavljenom na društvenoj mreži X.
U ponedjeljak je proizvođač automobila Suzuki saopćio da će se proizvodnja zaustaviti u njegovoj fabrici u Esztergomu u Mađarskoj od 15. do 21. januara jer su napadi na Crveno more odgodili dolazak motora japanske proizvodnje.
Huti su obećali da će nastaviti napadati brodove povezane s Izraelom i pružit će čvrst odgovor na napade na njih.
Američka saveznica Britanija saopćila je kako nema želju da bude uključena u sukob na Crvenom moru, ali je posvećena zaštiti prava na slobodnu plovidbu.
- Pričekajmo i vidimo što će se desiti - kazao je ministar obrane Grant Shapps o potencijalnim novim udarima.
Podaci LSEG praćenja brodova pokazali su da su katarski brodovi Al Ghariya, Al Huwaila i Al Nuaman utovarili LNG u Ras Laffan i krenuli prema Sueckom kanalu prije nego što su se 14. januara zaustavili u Omanu. Al Rekayyat, koji je plovio nazad u Katar, zaustavio je svoju rutu 13. januara u Crvenom moru.
- To je pauza da dobijemo savjete o sigurnosti, ako prolazak kroz Crveno more i dalje bude nesiguran, ići ćemo preko Rta - rekao je izvor iz QatarEnergy Reutersu u ponedjeljak.
Duža ruta oko afričkog Rta dobre nade može produžiti oko devet dana uobičajeno 18-dnevno putovanje u Europu.
Vlada Katara i QatarEnergy nisu odmah odgovorili na zahtjeve za komentar.
Crveno more je povezano s Mediteranom Sueskim kanalom, stvarajući najkraći brodski put između Europe i Azije, a povezano je sa Adenskim zaljevom moreuzom Bab-al-Mandab između Jemena i Džibutija.
Oko 12 posto svjetskog pomorskog saobraćaja prolazi kroz kanal.
Dnevnik.ba