Iznajmljivanje brodova raste i u 2023. Hrvatska hit-destinacija
U Hrvatskoj na deset noćenja u hotelima dolaze dva noćenja na brodovima. S takvim omjerom Hrvatska ima najrazvijenije nautičko tržište na svijetu i nautika će ovdje nastaviti rasti, tvrdi najveći nautički startup na svijetu, Zizoo, piše u petak Jutarnji list.
Posebno je to zanimljivo kad se zna da Vlada za 2023. prognozira 1,6 posto pada izvoza usluga, što je šifra za turizam.
Zizoo, pandan Bookinga za iznajmljivanje brodova, suosnovala su dva Hrvata, Sinan Mašović i Ivan Miletić, s partnerima iz Austrije i Španjolske, a upravo im za ljetovanje u Hrvatskoj dolazi pojedinačno najveći broj rezervacija, čak 28 posto.
Zizoo je dosegnuo 110 zaposlenika, premašio 30 milijuna eura investicija i nadomak je ukupnog prometa koji se mjeri troznamenkastim milijunskim iznosima.
Sinan Mašović, suosnivač i direktor financija Zizooa, kaže da je Hrvatska po razvijenosti nautičkog tržišta ne samo ispred Grčke, Španjolske i Italije nego i ispred Kariba i pacifi čkih zemalja.
- Kad se vidi da su noćenja na brodovima na 20 posto ostvarenih noćenja u hotelima, Hrvatska je po tome već sada apsolutno najjača nautička destinacija na planetu - kaže Mašović.
Pojašnjava da je pandemija promijenila navike turista. Porasli su oblici turizma koji nisu masovni, poput nautike, kampiranja i iznajmljivanja kuća i apartmana. Rast tih segmenata je toliki da je iznajmljivanje plovila u 2021. prvi put nadmašilo industriju krstarenja.
- Globalno, cijelo je nautičko tržište u 2021. dosegnulo vrijednost od 25 milijardi dolara, s tim da je zbog promjena navika turista kruzing pao na 9 milijardi dolara dok je tržište iznajmljivanja brodova skočilo na 16 milijardi dolara - kaže Mašović.
Dodaje da je dugoročno glavni poticaj rastu nautike njezina digitalizacija, a okidač za ubrzanje tog procesa bila je pandemija. Mašović tumači da, kao Googleov partner, to vide i iz internetskih i iz svojih statistika, piše novinar Jutarnjeg lista Bernard Ivezić.
Dnevnik.ba