Da je rakija proizvedena u BiH cijenjena među potrošačima u inozemstvu pokazuje i podatak da je za devet mjeseci ove godine vrijednost izvoza tog alkoholnog pića bila veća od devet milijuna maraka (oko oko 4,6 mil. eura).
Iz Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) BiH kažu da je za devet mjeseci ukupno izvezeno alkoholno piće vrijedno gotovo 18 milijuna maraka (oko 9,2 mil. eura), dok je uvezeno za više od 137 milijuna maraka (oko 70 mil. eura).
“Najveću izvoznu vrijednost imali su rakija, likeri i slična alkoholna pića, kojih je izvezeno za više od 9,3 milijuna KM. Piva i vina iz BiH je izvezeno u vrijednosti nešto većoj od 8,5 milijuna KM, od čega se oko 4,5 milijuna odnosi na vino od svježeg grožđa”, objasnili su iz UNO-a za Glas Srpske.
To su i tri vodeća alkoholna pića koja u BiH stižu iz inozemstva.
“Od siječnja do listopada 2021. najviše je uvezeno piva, i to u vrijednosti oko 89,8 milijuna maraka, slijede rakija i ostala alkoholna pića vrijedna oko 22 milijuna maraka, a najmanje je uvezeno vina, za 19,8 milijuna maraka”, rekli su u UNO-a.
Rakije i likeri na BiH tržište najčešće dolaze iz Srbije, Velike Britanije, Njemačke i Srbije, dok se takva pića iz BiH najviše plasiraju u Slovačku, Srbiju, Hrvatsku i Austriju.
Iz kompanije Prijedorčanka iz Prijedora kažu da je rakija brend te regije, zbog čega građani daju prednost domaćoj proizvodnji.
“Mi smo tradicionalno proizvođači rakija te je na našem tržištu velik broj domaćih proizvođača, kao i značajan broj kućanstava koja sama proizvode rakiju”, rekla je Bogdana Bilbija iz Prijedorčanke.
I u banjalučkom MB Impeksu smatraju da je kvaliteta domaće rakije nesporna te pripremaju plasman tog žestokog pića u Ameriku. Kažu da stranci sve više prepoznaju kvalitetu njihovih proizvoda, zbog čega će preko ocena izvoziti rakiju Divna i liker Baba Višnja.
Dnevnik.ba