U ovom trenutku najveći dio ukrajinskih roba na zapad se izvozi preko luka na Crnom moru i Dunavu. No, taj transport se s obzirom na ratna događanja pokazao nepouzdanim i sporim.
S obzirom na to i činjenicu da luke u Crnom moru u doglednoj budućnosti neće biti sigurne točke za izvoz roba, pokrenuta je ideja o modernizaciji ukrajinske željezničke infrastrukture i formiranju novih željezničkih koridora prema zapadnoj Europi.
U tom planu središnju logističku ulogu dobio je grad Lavov u zapadnoj Ukrajini. On bi trebao postati središnja željeznička točka za pretovar roba i njihovo prevoženje u zapadnu Europu. Dio tog plana nedavno je na konferenciji Jutarnjeg lista iznio Lothar Zeller, viši savjetnik u sektoru za promet JASPERS-a, posebno naglasivši ulogu Hrvatske u njemu.
Prema dostupnim informacijama, plan predviđa formiranje dvaju glavnih pravaca prema zapadnoj i jugoistočnoj Europi. Jedan krak išao bi od Lavova do granične točke Mostyska i dalje u Poljsku, odakle bi robe išle prema luci u Gdanjsku i dalje brodovima prema V. Britaniji i Kanadi.
Južniji željeznički pravac išao bi od Lavova do graničnog mjesta Chop, na tromeđi Ukrajine, Mađarske i Slovačke. Od Chopa bi koridor išao prema Košicama u Slovačkoj, odakle bi vlakovi s ukrajinskom robom mogli ići prema Češkoj i dalje Austriji.
Drugi, južniji krak išao bi u Mađarsku i dalje u Hrvatsku pa nizinskom prugom sve do luke Rijeka. U tom slučaju Rijeka bi bila glavna izvozna luka za prijevoz roba u Afriku morskim putem, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.
Dnevnik.ba