Nova norma Euro 7 zamijenit će prethodnu, koja ima odvojena pravila za emisije iz automobila i kombija (Euro 6) te za kamione i autobuse (Euro VI).
Novim standardom Euro 7 uvodi se jedinstven skup pravila za ograničenja emisija za sva motorna vozila. Novi standard postavlja ista ograničenja emisija za sva vozila bez obzira na to koristi li vozilo benzin, dizel, električni pogon ili alternativna goriva.
Prijedlog uredbe obuhvaća emisije iz ispušnih cijevi, kao i iz kočnica i guma.
Svi automobili i kombiji koji će dolaziti na tržište EU-a od 2035. godine trebat će imati nultu emisiju ugljikova dioksida, ali očekuje se da će više od 20 posto automobila i kombija te više od polovice teških vozila 2050. i dalje ispuštati emisije iz ispušnih cijevi.
Za razliku od motora na unutarnje sagorijevanje, električna vozila ne emitiraju ispušne plinove, ali i dalje uzrokuju onečišćenje zbog kočnica i mikroplastike iz guma.
Nova pravila postavljaju dodatna ograničenja za emisije čestica iz kočnica i mikroplastike iz guma i ona će se primjenjivati na sva vozila, uključujući i električna.
"Mi smo prvi u svijetu koji reguliraju emisije iz guma i kočnica", izjavio je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.
Nova pravila također postavljaju ograničenja emisija za prethodno neregulirane onečišćivače, kao što su emisije dušikovog oksida iz teških vozila.
Komisija procjenjuje da će se emisije krutih čestica, koje nastaju korištenjem kočnica automobila i kombija, do 2035. godine smanjiti za 27 posto.
Do tada će se emisija dušikovih oksida smanjiti za 35 posto za osobna i kombi vozila u odnosu na Euro 6, odnosno za 56 posto za autobuse i kamione u odnosu na Euro VI standard.
"Ne možemo prihvatiti društvo u kojem je onečišćenje zraka uzrok za više od 300 tisuća preranih smrtnih slučajeva godišnje u EU-u. Nova pravila pomoći će nam da dišemo sigurnije, a automobilskom sektoru će pomoći da postane zeleniji i otporniji",rekla je izvršna potpredsjednica Komisije Margrethe Vestager.
Dnevnik.ba