Zbog globalnog poremećaja u lancu opskrbe polovnim automobilima, isporuke novih vozila kasne, a neki od svjetskih proizvođača obustavili su proizvodnju, što za posljedicu ima više cijene polovnih automobila.
Od početka godine cijena je skočila za čak 30%.
Adnan Kovačević, uvoznik i trgovac automobilima
"Na konkretnom primjeru vozilo, ako je u nabavi bilo 20 tisuća maraka, sada već ide na 26 tisuća maraka, i u prodaji onda logično ide više, značajno je poraslo, i u krajnjom prodaji opet ide 30% skuplje."
Globalni problem odrazio se i na domaće tržište. Osim cijene, kupci i trgovci suočavaju se i s problemom isporuke vozila.
Haris Muratović, Udrugа zastupnika i trgovaca automobilima pri Gospodarskoj komori FBiH
"Vi sad da naručite neki nov automobil u ovom trenutku, nitko vam ne garantira da će biti isporučen u idućih šest mjeseci. Mi sada već komuniciramo rokove između 6 i 9 mjeseci od trenutka narudžbe do krajnjeg roka isporuke za klijena. To važi za sve brendove, jednostavno poremećaj se dogodio na svjetskoj razini."
Kao glavni razlog tog poremećaja i drastično visokih cijena automobila, poznavatelji prilika navode nedostatak elektronskih komponenti, prije svega određenih čipova, koji negativno utječe na dostupnost vozila i na njihove cijene.
Igor Gavran, analitičar
"Najviše zavise od obnove poluvodiča i drugih elektronskih komponenti, kojih najviše nedostaje, onog trenutka kada proizvođači omoguće dovoljnu količinu tih komponenti, i kada se proizvodnja novih vozila vrati na raniju razinu, onda će cijena polovnim vozilima padati, neće biti tako atraktivna, i tržište će se stabilizirati."
Bosna i Hercegovina ovisna je od europskih proizvođača automobila i autodijelova, tako da mora pratiti i prilagođavati se europskom i svjetskom tržištu, piše BHRT.
Dnevnik.ba