"Mi u Autocestama FBiH smo zadovoljni dosadašnjom suradnjom s EBRD-om i zahvaljujemo na razvojnoj potpori. Ovaj sporazum će osigurati nove važne kilometre autoceste na Koridoru Vc u BiH. Izgradnjom dionice Mostar sjever - Mostar jug ostvarit će se puna prometna funkcionalnost autoceste kroz Hercegovinu od Mostara sjever pa sve do graničnog prijelaza Bijača. Uprava Autoceste FBiH poduzima sve aktivnosti kako bi u sljedećoj godini počela izgradnja autoceste od petlje Mostar sjever do Bune čime će u izgradnji biti blizu 30 novih kilometara autoceste kroz Hercegovinu. Zahvaljujemo i Delegaciji Europske unije za ovaj značajan doprinos izgradnji autocesta. Autoceste FBiH su najveći korisnik bespovratnih sredstava EU što potvrđuje da je i ovaj današnji projekt dobro pripremljen", izjavio je Lasić.
Ugovor o zajmu za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug na Koridoru Vc vrijedan 110 milijuna eura zaključen je danas između Bosne i Hercegovine i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a korisnik sredstava je JP Autoceste FBiH.
Ugovor su u Sarajevu potpisali ministar financija i trezora BiH Srđan Amidžić i Manuela Naessl, direktorica EBRD-a u Bosni i Hercegovini, uz najavu da će za dionicu biti dostupno dodatnih 110 milijuna eura EBRD kredita, čime ukupni doprinos EBRD-a projektu Koridor Vc premašaje milijardu eura, priopćili su iz JP Autoceste FBiH.
Projektni sporazum potpisali su v.d. direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić i direktorica Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za infrastrukturne projekte Susan Goeransson.
Današnjim potpisivanjem ugovora EBRD je odobrila kredit u iznosu od 110 milijuna eura, zajedno s investicijskim grantom EU u iznosu od 150 milijuna eura i do 150 milijuna eura od lokalnih komercijalnih banaka za financiranje izgradnje dionice Mostar sjever - Mostar jug čime će se podržati razvoj infrastrukture u zemlji, lokalnih poduzeća i usluga za građane.
Ugovor o grantu od EU bit će potpisan tokom naredne godine čime će ukupan iznos bespovratnih sredstava koje je EU osigurala za Koridor Vc dostići iznos od 870 milijuna eura.
Predmetna dionica, kako je navedeno, bit će povezana s drugim dionicama između južnog dijela Mostara i granice sa Hrvatskom, za koje su sada osigurana sva potrebna finansijska sredstva, a građevinski radovi ili su završeni, u toku ili u tenderskoj proceduri. Kada se ove dionice završe, autocesta od Mostara do Hrvatske bit će u potpunosti funkcionalna.
Riječ je o projektima od izuzetnog značaja za sve građane Republike Srpske i Federacije BiH, kazao je ministar financija i trezora BiH Srđan Amidžić. Ministar je izrazio zahvalnost na odličnoj suradnji s EBRD-om i Europskom unijomte istaknuo i važnost protoka ljudi i roba.
"Zadovoljstvo nam je proširiti ovo dodatno finansiranje projekta Koridor Vc i njime pružiti novi zamah za dovršetak cijelog koridora. Ovaj ključni infrastrukturni projekat će imati veliki svakodnevni značaj za stanovnike i poduzeća širom zemlje, skratiti vrijeme putovanja i olakšati trgovinu s ključnim izvoznim tržištima. Vlada je također poduzela važan korak u mobilizaciji komercijalnog sufinansiranja, koje je potrebno za zatvaranje finansiranja ovog prioritetnog infrastrukturnog projekta, a zajedno s EU i Europskom investicijskom bankom (EIB) nastavljamo razgovore s vlastima kako bismo ostvarili napredak na svim dionicama koje su u izgradnji i o kojima se diskutuje", izjavila je Manuela Naessl, direktorica EBRD-a u Bosni i Hercegovini.
EU je strateški partner EBRD-a u izgradnji Koridora Vc. Bespovratna sredstva EU u iznosu od 150 milijuna eura usmjeravaju se kroz Investicijski okvir za Zapadni Balkan (WBIF), a očekuje se da će biti potpisana u narednim mjesecima.
‘‘Izgradnja ove dionice nedvojbeno će donijeti brojne koristi za lokalne zajednice, kao što su skraćeno vrijeme putovanja, povećana sigurnost na cestama i smanjeni tranzit kroz Mostar. Financijska potpora EU-a, EBRD-a i EIB-a naglašava našu predanost ubrzanom dovršetku koridora Vc koji će potaknuti dugoročni gospodarski oporavak, održiva radna mjesta i gospodarsku integraciju u regiji. U tu je svrhu Europska unija dodijelila 870 milijuna eura bespovratnih sredstava kako bi se olakšao njegov završetak‘‘, rekao je zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide.
Prema idejnom projektu, dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug dužine 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug. Predviđeno je da se gradi sljedeći objekti: pet tunela ukupne dužine 5.833 metara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine 1.640 metara, te otvorene trase 6.727 metara.
Prvi put komercijalne banke sufinanciraju dio ove vitalne prometne arterije. To je, kako je istaknuto, neizmjerno važno s obzirom na velike infrastrukturne potrebe u zemlji i potrebu za poboljšanjem povezanosti i prometnih veza sa susjednim zemljama.
Izgradnja Koridora Vc strateški je prioritet Bosne i Hercegovine. Autocesta dužine 325 km prolazi kroz zemlju od granice s Hrvatskom, u blizini luke Ploče na jugu do sjeverne granice, te nastavlja prema Budimpešti, Zagrebu i Beogradu. To je trenutno najveći građevinski projekat u zemlji, stoji u priopćenju JP Autoceste FBiH.
Dnevnik.ba