Vučna služba (Ilustracija)
električni automobili

Zašto se E-auta ne mogu tek tako s vučom odvući u slučaju nesreće?

/

Pomoć pri kvaru vozila u biti ne bi trebao predstavljati problem - sve dok se ne radi o električnom automobilu.

Naime, pogon na baterije otežava pomoć ako se automobil pokvari na cesti. S vozilima na benzinski odnosno dizelski pogon kratko punjenje spremnika obično nije problem: uvijek postoji dovoljno benzinskih postaja u blizini. Ako zaglavite, možete brzo nabaviti zalihe pomoću kanistera ili manjeg bidona s obližnje benzinske stanice.

Međutim, situacija je s električnim automobilima potpuno drugačija: ako vam se dogodi da pogonska baterija ostane prazna, ne može se lako napuniti pomoću prijenosnih punjača za hitne slučajeve. Ako vozilo ostane na cesti u defektu, mogu se pojaviti veliki problemi, piše T-online.de.

Što učiniti ako e-automobil ostane na cesti?

Ako u blizini nema stanice za punjenje, a vaš e-automobil tada stane zbog prazne baterije, postoje samo dvije mogućnosti: Ili se obratite servisu za hitne slučajeve  proizvođača ili možete dobiti pomoć od specijalizirane službe za pomoć na cesti. Dobro opremljeni djelatnici pomoći na cesti u slučaju kvara dolaze s mobilnim punjačem za minimalno punjenje baterije vozila u kvaru - u Njemačkoj je to, na primjer, ADAC Service GmbH. U ostalim europskim državama se također službe za pomoć na cesti opskrbljuju opremom specijaliziranoj za E-auta. Minimalna napunjenost pogonske baterije u E-automobilu je vrlo važna. Samo na taj način se e-automobil može ponovno pomoću drugog vozila odvući, odnosno kako je u našim krajevima uvriježeno reći - odšlepati.

Zašto se e-automobil ne može jednostavno odšlepati?

Za razliku od benzinskih ili dizelskih automobila, električna vozila s praznom baterijom druga vozila ne mogu jednostavno odvući.

Razlog: Prilikom vuče kotači se pomiču, što stvara energiju u elektromotoru. Budući da se elektromotor kretanjem točkova ponovno opskrbljuje električnom energijom, postoji opasnost da se upali. Ako se elektromotor upali - a pošto je u isto vrijeme upravljačko/kontrolni sustav unutar vozila isključen - inducirani napon raste u unutarnjim upravljačkim elektronskim uređajima. Što je jači indukcijski napon, veća je vjerojatnost da će postupak vuče dovesti do visokog napona, a time i do oštećenja cijele upravljačke elektronike vašeg vozila. Ako je baterija e-automobila prije šlepanja napunjena, računalo se može uključiti i vozilo se može vući.

Kako ADAC rješava problem?

ADAC Service GmbH je na proljeće testirao mobilna pomagala za punjenje baterija u Duisburgu i Hamburgu. Riječ je o vozilima koja su u prtljažniku opremljena velikom baterijom, koja se može koristiti za punjenje automobila  i tako se bez problema može uključiti i putno računalo za vozila, koja ostanu na cesti.

Stručnjaci stoga savjetuju da obratite pozornost na indikator baterije u automobilu i ne vozite vozilo do krajnjih granica. Umjesto toga, vozač bi trebao voziti s planiranjem unaprijed i na vrijeme otići do stanice za punjenje. Također je važno planirati i dodatne zalihe u slučaju "nepredviđenih događaja poput nesreće, gradilišta ili promjene vremena" koji ne dopuštaju punjenje.

Dnevnik.ba

Najčitanije