U malom Piper Malibuu bili su samo Sala i pilot David Ibbotson. Nakon što je zrakoplov nestao s radara, nađen je tri dana kasnije na dnu Engleskoga kanala. U njemu je bio tijelo nogometaša, dok tijelo pilota nikad nije pronađeno. Istraga je pokazala da je pilot po lošem vremenu izgubio kontrolu nad letjelicom na 1500 metara visine te se pri brzini od 424 kilometra na sat zabio u morsku površinu. U Salinom tijelu je obdukcijom utvrđena visoka razina ugljičnog monoksida, odnosno trovanje njime, prenosi Index.
Pilot rekao da avion nije u dobrom stanju
Na snimkama koje je BBC dobio vidi se Sala kako prolazi sigurnosnu kontrolu u zračnoj luci u Nantesu, na snimkama razgovora može se čuti kako Ibbotson prijatelju izražava sumnju u sigurnost zrakoplova s kojim je stigao u Nantes po Salu.
"Poslali su me po nekog nogometaša od dvadesetak milijuna funti u ovom sumnjivom avionu. Na pola kanala prema Francuskoj sam čuo neki "bum". Provjerio sam sve instrumente, zrakoplov je i dalje normalno letio, ali sam bio zabrinut. Na dnu zrakoplova vidio sam neku maglicu koja je, činilo mi se, ulazila iz prednjeg dijela u kabinu", rekao je Ibbotson i nastavio:
"Kad sam sletio, shvatio sam da lijeva pedala uopće ne radi. Mislim da se ovaj avion mora hitno vratiti u hangar. Inače ne nosim prsluk za spašavanje, ali ću ga nositi uoči sljedećeg leta. Možda je ovo zadnji put da pričaš sa mnom, ha, ha".
Ibbotson je djelovao puno opuštenije od Sale koji je razgovarao s prijateljem dok je avion rulao po pisti i pripremao se za polijetanje. U Salinom glasu može se čuti da ga je iskreno strah.
Cardiff je igraču nudio komercijalni let, ali ga je Sala odbio
"Stari, strah me je. Avion izgleda kao da će se raspasti svakog trenutka. Ne znam hoće li me itko tražiti ako se srušimo jer čisto sumnjam da će me naći", rekao je Sala u zadnjoj komunikaciji s bilo kime prije nego što je zrakoplov pao.
Cardiff je kasnije objavio da je ponudio Sali normalni, komercijalni let preko Pariza, ali da je nogometaš ponudu odbio jer je želio više vremena za oproštaj s igračima i ljudima u Nantesu. Menadžer Willie McKay, koji je dogovorio transfer, potom je dogovorio čarter-let preko pilota Davida Hendersona.
On nije mogao odraditi let pa je kontaktirao Ibbotsona i zamolio da on preveze Salu do Walesa. Naknadno je utvrđeno da Ibbotson uopće nije imao dozvolu za upravljanje zrakoplovom po mraku, a jedina osoba osuđena u čitavom slučaju bio je upravo Henderson. On je dobio 18 mjeseci zatvora zbog ugrožavanja sigurnosti zračnog prometa i dogovaranja leta bez potrebnih dozvola.
Dnevnik.ba