Verstappen (u sredini) i Kordić (desno)
kordić o novom prvaku

Hrvat zajedno s Verstappenom izletio sa staze: Pravi je zafrkant, a na stazi - luđak

/

Max Verstappen je u nedjelju u najdramatičnijem finišu u povijesti Formule 1 pobijedio Lewisa Hamiltona u Abu Dhabiju i osvojio prvi naslov svjetskog prvaka u karijeri.

Sjajni 24-godišnji Nizozemac prestigao je Hamiltona u zadnjih nekoliko kilometara sezone nakon što je safety car izašao na stazu zbog izlijetanja Nicholasa Latifija. Pod sigurnosnim automobilom vozilo se nekoliko krugova, da bi nakon zavrzlame s pravilima utrka dobila leteći restart u zadnjem krugu i Verstappen je na potpuno novim gumama lako prestigao Hamiltona i odjurio do titule.

Njegova pobjeda i naslov prvaka najbolja je stvar koja se mogla dogoditi za Formulu 1 nakon dugogodišnje dominacije Hamiltona i Mercedesa. Verstappenova planetarna popularnost dodatno je narasla ovakvim raspletom sezone i pred Nizozemcem je sad budućnost jer je Hamilton na zalazu karijere. Verstappen je fanovima Formule 1 dodatno interesantan i zbog svojeg vatrenog temperamenta, a takav je bio i kad je bio dijete.

Kodrić kao 16-godišnjak vozio protiv Verstappena

U vrijeme dok se Verstappen natjecao u kartingu, sreću (ili nesreću) da vozi protiv njega imao je i hrvatski vozač Martin Kodrić, danas tvornički vozač Mercedesa u GT utrkama koji vozi za britansku momčad 2 Seas Motorsport. Maxov vršnjak je protiv Verstappena vozio brojne utrke u karting seriji, a 2013. je u Italiji s Verstappenom završio na pobjedničkom postolju.

"Ovakav kakvoga ga gledate danas je bio i kao klinac. Dobar je dečko, pravi zafrkant, ali kad je na stazi je, u pozitivnom smislu, luđak. S njim sam imao dosta borbi, a u jednoj u kojoj je on bio vodeći, a ja drugi, mislio sam da ga imam i probao sam iskoristiti priliku. Nisam uspio. Oboje nismo dobro prošli, on je zatvorio, a ja nisam popustio… Završili smo osmi i devet, a Max je zbog toga umalo izgubio titulu europskog prvaka. Nevjerojatan lik. Znao sam ja nekad biti brži, ali na, recimo, deset utrka on bi bio brži osam puta, a ja dvaput. Kad je bila korona, utrkivali smo se u simulatoru online i tu je također bio najbolji", rekao je Kodrić za Index Sport i nastavio:

"Kažem, isti je danas kakav je bio dok je bio mlađi - oštar i agresivan. Na početku karijere u Formuli 1 se često razbijao, ali je naučio do koje granice može ići i toliko je dobar u tome što radi da je s takvim stilom stigao gdje je sada. Takav kakav je Max treba biti vozač koji je svjetski prvak. Nemojte me krivo shvatiti, to što je Hamilton napravio i ove i svih prijašnjih godina je nevjerojatno. No moje mišljenje je da je ove sezone konačno imao pravoga konkurenta, prvog nakon Rosberga koji je bio u istom bolidu kao i on. Max i Lewis su drugi svijet za ostatak vozača u Formuli. Max prijašnjih sezona nije imao pravu šansu, ali ove ju je imao i odmah je to iskoristio. Mislim da to dovoljno govori o njemu".

Veliku ulogu je u Verstappenovoj pobjedi odigrao i njegov momčadski kolega Sergio Perez koji je uštopao Hamiltona i manje od dva kruga mu uzeo gotovo sedam sekundi prednosti ispred Maxa.

Bottas potpuno podbacio

"Ono što je Perez napravio je bilo fenomenalno. Tu se vidjelo i koliko je Bottas kao Hamiltonov kolega kiksao. Imao je bolid da bude ispred jednog od Red Bulla, a nije im bio ni blizu. Da se on uspio ugurati među vodeće, Verstappen bi imao puno teži zadatak, dok je s druge strane Perez odradio sjajan posao za Maxa". rekao je Martin i dodao:

"Ja sam iskreno navijao za Verstappena jer je stvarno zaslužio taj naslov. Hamilton je imao bolji bolid, a Verstappen je imao puno više pehova u čitavoj sezoni od Lewisa. U Bakuu mu je pukla guma i to ga je koštalo pobjede. Da se to nije dogodilo, vjerojatno bi bio prvak i prije zadnje utrke. Istina, na kraju je Verstappena pomazila sreća, ali tako to ide. Kad pogledate sezonu u cjelini, Verstappen je bio bolji vozač".

Samoborac se u karijeri sretao s brojnim današnjim vozačima u Formuli 1, a s nekima od njih, poput Landa Norrisa, u jako je dobrim odnosima.

"Sve su to dobri dečki, a Lando mi je s godinama postao prijatelj. Max mi nije toliko blizak, ali sretali smo se na nekim druženjima jer imamo zajedničke prijatelje. Ne mogu reći da smo u čestom kontaktu, ali kad ga vidim iskreno ću mu čestitati na tituli. Sad je vjerojatno teško ionako doći do njega jer sigurno tulumari. I neka tulumari jer je zaslužio", kaže Kodrić.

Mercedes se nakon Hamiltonova poraza dvaput žalio FIA-i zbog kontroverznih odluka direktora utrke Michaela Masija. Optužili su ga da je kontroverznim odlukama omogućio Verstappenu da prestigne Hamiltona, a ni gledateljima nije bilo jasno što se dogodilo u završnici Velike nagrade Abu Dhabija.

Pravila moraju biti jasnija

"Koliko sam pratio, Masi vjerojatno neće ostati na ovoj poziciji zbog odluka koje je donosio i neodlučnosti koju je pokazao ne samo u Abu Dhabiju, nego i u Jeddahu i još nekim utrkama. Mislim da bi FIA to morala poboljšati jer je jednostavno zbunjujuće. Pravila moraju biti jasnija da ljudi koji gledaju razumiju što se događa. Jučer su zbunjeni bili i oni koji dobro poznaju pravila i prate Formulu, a zamislite kako je bilo gledateljima koji možda ne prate tako detaljno ili su gledali utrku samo zato što je bila riječ o najdramatičnijoj završnici Formule u povijesti. Nije slučajno da su sportovi, kao rukomet ili vaterpolo, u kojima pravila nisu najjasnija, manje praćeni od drugih. U utrkivanju bi sve trebalo biti jasno, a ove godine su sve zakomplicirali tim čudnim procjenama i odlukama. Mislim da se to mora popraviti", rekao je Martin.

Puno prašine podigla je situacija iz prvoga kruga utrke kad je Hamilton izašao sa staze i presjekao zavoj, ali za to nije bio kažnjen.

Zbunili gledatelje

"Po mojem mišljenju, Max je uletio u taj zavoj i nije dao prostora Hamiltonu. Ali kad je Lewis napustio stazu, trebao je odmah usporiti da Max bude odmah iza njega. Jasno je da to nije napravio jer je pametan i jer se bori za naslov, ali suci su ga trebali usporiti u sljedećoj šikani, dopustiti Verstappenu da mu se približi i tako nastaviti utrku. Sve bi bilo OK, a svojom odlukom su opet zbunili gledatelje", smatra Kodrić.

Za hrvatskog vozača sezona u GT utrkama počinje već u siječnju kad će baš u Abu Dhabiju, na ovoj istoj stazi, krenuti u prvu utrku.

"Sve je super, ne mogu se žaliti ni na što. Prošla sezona bila je sjajna. Rezultati su bili odlični, bilo je i pobjeda i vidjet ćemo što i kako dalje. GT utrke su također strašno zanimljive i preporučio bih onima koje je ludi finiš ove sezone Formule 1 ponovno zainteresirao za taj sport da pogledaju koju GT utrku jer ni tamo ne nedostaje uzbuđenja", zaključio je Kodrić.

Dnevnik.ba

Najčitanije