Ovo je Rimčevim robotaksi: Bit će dvosjedi, moći će se namještati mirisi
Prva će usluga biti pokrenuta u Zagrebu. Nakon toga Verne usluga bit će dostupna u drugim europskim gradovima - najprije u Velikoj Britaniji i u Njemačkoj,te na Bliskom istoku. Tvrtka je već potpisala ugovore s 11 gradova u EU, Velikoj Britaniji i Bliskom istoku, a pregovara s više od 30 gradova diljem svijeta koji žele postati Verneovi partneri, tvrde iz tvrtke.
"Aplikacija je sve što trebate za početak putovanja. S aplikacijom možete vidjeti koliko ćete vremena trebate da vas pokupi i biti sigurno da vožnja neće biti otkazana. Svaka vožnja može biri personalizirana - od temperature do mirisa - osiguravajući da putovanje nema za cilj samo dolazak na odredište već i uživanje u ljepoti svake vožnje"...
U Zagrebu će se graditi pogon za proizvodnju autonomnih električnih vozila
Ključni dio sustava je infrastruktura koju nazivaju Mothership. "Mothership je dom u kojem ćemo brinuti o našim vozilima"...
Verne vozilo ima dva sjedala i koncept interijera koji potpuno redefinira ideju unutarnjeg prostora vozila.
Vozilo će biti potpuno autonomno sa sustavom sposobnim za vožnju u dinamičnom gradskom prometu. Napredna platfroma za autonomnu vožnju Mobileye Drive bit će integrirana u Verne vozilo i zajedno sa sofisticiranim setom senzora koji uključuju kamere, radara i lidara, omogućit će autonomne sposobnosti vožnje. Mobileyev sustav omogućuje fleksibilnost te funkcioniranje autonomne vožnje na raznim lokacijama, na različitim vrstama cesta u razlitičim vremenskim uvjetima uzimajući u obzir lokalne stilove vožnje.
Zašto dvosjed?
"Podacipokazuju da u 9 od 10 vožnji vozilo koriste 1 ili 2 osobe. Stoga većinu vožnji možemo zadovoljiti dvosjedom i stvoriti jedinstveni unutarnji prostor u vozilu kompaktne veličine.
Unutrašnjost Verne vozila ima više prostora nego u Rolls.Royceu, što vam omogućava da se opustite i učinkovitije provedete svoje vrijeme.
Optimizirali smo otvaranje vrata tako da korisnici mogu samo ui i odmah sjesti. Klizna ovrata dizaunirana su tako da ne ometaju protok prometa oko vozila te da i dalje stignete na svoje odredište u stilu. Nakon ulaska u vozilo putnici mogu ispružiti noge i udobno se smjestiti.
Željeli smo dizajnirati interijer na način da podsjeća manje na automobil, a više na dnevnu sobu", opisao je Adriano Mudri, direktor dizajna robotaksi.
Dnevnik.ba