Brend Fasada je nastao kao spoj njihovih strasti prema arhitekturi i nakitu.
Fasada nije brend kojem je cilj samo prodavati nakit. To je priča koja zaokružuje njihov rad u arhitekturi.
“Fasada je proizvod svih naših dosadašnjih zajedničkih projekata. Pratimo trendove i suvremenu svjetsku arhitekturu koja nudi takve proizvode. Veliki svjetski arhitekti s kojima se ne poredimo, nego ih pratimo, uvijek imaju neki svoj pečat”, kazala je Nada.
Arhitekturom su pretežno prevladavali muškarci i njihov omaž bi bio, recimo, dizajn neke stolice.
“U novije vrijeme počele su na svjetskoj sceni biti važne i arhitektice, poput Zaahae. Ona je osvojila prvu Bridskovu nagradu u arhitekturi. Pratimo japanske, finske arhitektice”, dodaje Nada.
Pojašnjava kako su svjetske arhitektice izrađivale, primjerice, i namještaj, stolice, potom cipele, a u novije vrijeme sve više publici predstavljaju i svoj nakit.
„U dogovoru s Martinom odlučile smo izraditi nakit s motivima Mostar. Tako je nastao naš nakit. Nije nam cilj bio prodavati nakit, nego da to bude simbol jednog vremena”, istaknula je Nada.
Pojasnila je i kako s obzirom na to da nije bilo puno posla u urbanizmu, počele su promišljati o slikama grada u kojem žive.Tako su prvo izradile bojanku o Mostaru. Na osnovu svih događanja skupljale su materijale iz zabave uz konkretne projekte koji su imali rokove. I tu je se rodilo ime Fasada koje su stalno koristile u svojoj komunikaciji.
“Nakit izrađujemo od srebra jer smo ga prepoznale kao nešto nosivo, trajno, jer stalno nam je bila ideja da se taj Mostar i urbanizam i arhitektura nose sa sobom”, izjavila je Martina.
Jedan od ciljeva Fasade je i da njihov nakit ujedno bude i suvenir koji je trajan ali istovremeno i nosiv.
“Naš nakit je namijenjen urbanoj ženi, ali ne u smislu da obilježavanja ‘gradskog’ i ‘seoskog’ čovjeka”, veli Martina.Nada pak dodaje kako su mladi danas, s obzirom na to da su tzv. ‘Instagram generacija’, lakše mogu naručiti nakit nego ga sami izrađivati.
Njihova prva linija nakita bila je posvećena Mostaru gdje su kroz zajednički i samostalni rad istraživale identitet Mostara i Hercegovine.
“Identitet i arhitektura, urbanizam i kulturno-povijesno naslijeđe te nematerijalna baština čine identitet Mostara”, rekla je Martina.
Prva linija je imala pet motiva, dvije urbanizma, dvije građevine i jedan detalj sata s Hrvatskog doma hercega Stjepana Kosače te interpretacijskog muzeja u Starom gradu.
Nakon toga je uslijedila limitirana kolekcija koju i sada razvijaju a koja je posvećena cijeloj Hercegovini.
Tako su izradile nakit s motivom rozete franjevačke crkve na Širokom Brijegu, potom s motivom rozete crkve sv. Ante na Humcu u Ljubuškom.“Naš nakit je namijenjen ženama koja imaju stila i ukusa za nešto lijepo”, zaključile su Martina i Nada.
Više o radu brenda fasada doznajte na njihovom Instagram i Facebook profilu.
Dnevnik.ba