StoryEditor
arhitektura i nakit

Nada Komadina i Martina Milićević kreiraju prekrasan nakit pod brendom “Fasada”: Motivi Mostara i Hercegovine kao simboli dobroga stila

Nikolina TurićPiše Nikolina Turić  /  29.09.2021., 13:47h
Mostarke Nada Komadina i Martina Milićević bave se arhitekturom, urbanizmom i kulturnom baštinom te izrađuju nakit s motivom Mostara pod brendom Fasada. U razgovoru za Dnevnik. ba Nada i Martina ističu kako su željele Mostaru nešto ponuditi, govorile su o nastanku brenda Fasada i otkrivaju koju novu rozetu prave za svoje kupce.
image

Martina Milićević i Nada Komadina

NIKOLINA TURIć - Dnevnik.ba
Martina Milićević  i Nada Komadina su arhitektice i zajedno rade od 2010. godine, bave se arhitekturom, urbanizmom, projektiranjem, prostornim planiranjem, zaštitom kulturno povijesnog naslijeđa. 

Brend Fasada je nastao kao spoj njihovih strasti prema arhitekturi i nakitu. 

Fasada nije brend kojem je cilj samo prodavati nakit. To je priča koja zaokružuje njihov rad u arhitekturi. 

“Fasada je proizvod svih naših dosadašnjih zajedničkih projekata. Pratimo trendove i suvremenu svjetsku arhitekturu  koja nudi takve proizvode. Veliki svjetski arhitekti s kojima se ne poredimo, nego ih pratimo, uvijek imaju neki svoj pečat”, kazala je Nada.

Arhitekturom su pretežno  prevladavali muškarci i njihov omaž bi bio, recimo, dizajn neke stolice. 

image

Fasada: Nakit s motivima Mostara i Hercegovine

NIKOLINA TURIć - Dnevnik.ba

“U novije vrijeme počele su na svjetskoj sceni biti važne i arhitektice, poput Zaahae. Ona je osvojila prvu Bridskovu nagradu u arhitekturi. Pratimo japanske, finske arhitektice”, dodaje Nada. 

Pojašnjava kako su svjetske arhitektice izrađivale, primjerice, i namještaj, stolice, potom cipele, a u novije vrijeme sve više publici predstavljaju i svoj nakit. 

„U dogovoru s Martinom odlučile smo izraditi nakit s motivima Mostar. Tako je nastao naš nakit. Nije nam cilj bio prodavati nakit, nego da to bude simbol jednog vremena”, istaknula je Nada.

image

Fasada: Nakit s motivima Mostara i Hercegovine

NIKOLINA TURIć - Dnevnik.ba
Pojasnila je i kako s obzirom na to da nije bilo puno posla u urbanizmu, počele su promišljati o slikama grada u kojem žive.

Tako su prvo izradile bojanku o Mostaru. Na osnovu svih događanja skupljale su materijale iz zabave uz konkretne projekte koji su imali rokove. I tu je se rodilo ime Fasada koje su stalno koristile u svojoj komunikaciji. 

“Nakit izrađujemo od srebra jer smo ga prepoznale kao nešto nosivo, trajno, jer stalno nam je bila ideja da se taj Mostar i urbanizam i arhitektura nose sa sobom”, izjavila je Martina. 

Jedan od ciljeva Fasade je i da njihov nakit ujedno bude i suvenir koji je trajan ali istovremeno i nosiv. 

image

Fasada: Nakit s motivima Mostara i Hercegovine

NIKOLINA TURIć - Dnevnik.ba
“Naš nakit je namijenjen urbanoj ženi, ali ne u smislu da obilježavanja ‘gradskog’ i ‘seoskog’ čovjeka”, veli Martina. 

Nada pak dodaje kako su mladi danas, s obzirom na to da su tzv. ‘Instagram generacija’, lakše mogu naručiti nakit nego ga sami izrađivati.  

Njihova prva linija nakita bila je posvećena Mostaru gdje su  kroz zajednički i samostalni rad istraživale identitet Mostara i Hercegovine. 

“Identitet i arhitektura, urbanizam i kulturno-povijesno naslijeđe te nematerijalna baština čine identitet Mostara”, rekla je Martina.

Prva linija je imala pet motiva, dvije urbanizma, dvije građevine i jedan detalj sata s Hrvatskog doma hercega Stjepana Kosače te interpretacijskog muzeja u Starom gradu. 

Nakon toga je uslijedila limitirana kolekcija koju i sada razvijaju a koja je posvećena cijeloj Hercegovini. 

image

Fasada: Nakit s motivima Mostara i Hercegovine

NIKOLINA TURIć - Dnevnik.ba
Tako su izradile nakit s motivom rozete franjevačke crkve na Širokom Brijegu, potom s motivom  rozete crkve sv. Ante na Humcu u Ljubuškom. 

“Naš nakit je namijenjen ženama koja imaju stila i ukusa za nešto lijepo”, zaključile su Martina i Nada.

Više o radu brenda fasada doznajte na njihovom Instagram i Facebook profilu.

Dnevnik.ba

02. studeni 2024 23:45