StoryEditor

Stručnjak za računalnu sigurnost: Facebook živi od analize i prodaje vaših podataka

Piše D  /  28.03.2018., 07:03h

Facebook je meta kritika otkad je suosnivač kompanije Cambridge Analytica, koja se bavi obradom podataka, prikrivenom novinaru otkrio da su informacije o gotovo 50 milijuna korisnika Facebooka preuzete bez njihova pristanka. Te su informacije navodno korištene u kampanji Donalda Trumpa na predsjedničkim izborima 2016. Afera poprima sve šire razmjere - pojavljuju se navodi da je ista kompanija upletena i u slučaj Brexit - odnosno da su informacije koje je pribavila iskorištene u kampanji o izlasku Ujedinjenog Kraljevstva iz Europske nije. O privatnosti na internetu u "Studiju 4" HRT-a govorio je stručnjak za računalnu sigurnost Lucijan Carić.

"Ono što je jako loše za Facebook jest da FB nije kult poput Tesle, poput Applea i lakše ga je mrziti nego voljeti. Svi ga koriste. Kad ga koristite, jedno morate znati. Koristite ga badava. Međutim, ti vaši podaci kojima vi FB punite, od toga FB živi. On živi od analize, prodaje tih podataka, reklame na temelju podataka koje vi stavljate, na temelju vaših aktivnosti, lajkova, postova, frekvencije tih postova. Vi ste na neki način proizvod. Jednostavno ti vaši podaci se stalno crpe. Iz tih podataka FB ostvaruje svoj profit", istaknuo je.

 

Facebook će korisnicima dati veću kontrolu nad privatnim podacima

Facebook će korisnicima dati veću kontrolu nad njihovom privatnošću tako što će olakšati upravljanje informacijama i redizajnirati sučelje s postavkama, objavila je ta društvena mreža danas kao odgovor na kritike vezane uz  uporabu podataka o korisnicima u političkim kampanjama.

Tvrtka je otkrila da će idućih tjedana izmijeniti uvjete korištenja i podatkovna pravila kako bi se bolje razjasnilo koje informacije prikuplja i kako ih koristi.

Facebook je meta kritika otkad je suosnivač tvrtke Cambridge Analytica, koja se bavi obradom podataka, otkrio prikrivenom novinaru da su informacije o 50-ak milijuna korisnika Facebooka preuzete bez njihova pristanka i potom korištene u kampanjama na američkim i britanskim izborima.

Dionice tvrtke su od 16. ožujka pale za gotovo 18 posto, odnosno oko 100 milijardi dolara. Tog je dana Facebook priznao da su podaci korisnika došli u ruke Cambridge Analytice.

Glasno i jasno smo čuli da je postavke privatnosti i druge važne alate teško pronaći i da moramo učiniti više kako bi ljudi bili informirani, priopćile su Erin Egan, čelnica Facebooka za privatnost, te njezina savjetnica Ashlie Beringer.

Osim što će redizajnirati postavke na mobilnim uređajima, Facebook će stvoriti i novi prečac kojim će korisnici moći bolje zaštititi svoje račune i kontrolirati privatne informacije. Njime će se omogućiti da korisnici pregledavaju i brišu podatke koje su dijelili, uključujući objave i upise u tražilicama.

Korisnici će moći i skinuti podatke koje su podijelili s Facebookom, uključujući fotografije, kontakte i objave.

Dnevnik.ba

22. travanj 2024 03:16