Marin Raspudić za Dnevnik.ba: Zračna luka Mostar umjesto čarter letova želi redovne linije

intervju

Marin Raspudić za Dnevnik.ba: Zračna luka Mostar umjesto čarter letova želi redovne linije

lis 13, 2017

Piše: Jurica Gudelj

dnevnik.ba
dnevnik.ba
dnevnik.ba

Nakon što je Mostar pobijedio u anketi njemačke aviokompanije Eurowings te tako postao nova destinacija koju će ovaj avioprijevoznik povezati s Njemačkom, razgovarali smo s direktorom Zračne luke Mostar Marinom Raspudićem. U intervjuu za Dnevnik.ba Raspudić govori o budućnosti Zračne luke Mostar, njenu značaju za gospodarski razvoj regije Hercegovine te budućim planovima za razvoj ove zračne luke.

Gospodine Raspudić, Mostar je postao nova destinacija aviokompanije Eurowings. Time će Mostar postati povezan redovnom aviolinijom s Njemačkom, a time i Europom i svijetom. Kako ste Vi doživjeli tu činjenicu?

Najprije se želim zahvaliti građanima Mostara,  Hercegovine, Bosne i Hercegovine,  našoj dijaspori i svima drugima koji su glasovali da se uspostavi zračna linija Mostara s Njemačkom. Normalno da na  cijelu tu priču gledam pozitivno i ovo će puno značiti za regiju Hercegovine, za Mostar te za naš turizam i gospodarstvo u cjelini.

Ranije je bilo rečeno kako će Eurowings povezati Mostar s Kölnom. Je li to točna informacija?

To se ne može sa sigurnošću tvrditi. Menadžment kompanije Eurowings će odlučiti s kojom će destinacijom u Njemačkoj povezati Mostar. Oni će to odrediti temeljem svojih analiza ekonomskih, turističkih i drugih parametara. Analizirat će potencijalni broj putnika koji imaju interes putovati u Mostar. To će uraditi kroz nekih desetak dana. Ne mogu ovdje davati preciznu informaciju, no kako znam da to naše ljude zanima mogu iznijeti samo pretpostavku da će to biti Köln, Düsseldorf ili Stuttgart. Ali o tomu će, ponavljam, odlučiti menadžment kompanije Eurowings. Mi kad budemo imali preciznu informaciju, naravno, odmah ćemo ju podijeliti s javnosti. Spremni smo odraditi naš dio posla, a destinacija u Njemačkoj će biti odabrana temeljem ekonomskih, turističkih i drugih kriterija.

Već dulje vremena se priča o tomu kako je potrebno povećati kapacitete Zračne luke Mostar te njenoj važnosti za razvoj Hercegovine. Je li ovo jedan od koraka koji vode ka pretvaranju Zračne luke Mostar u važnu europsku destinaciju za avioprijevoznike?

Bez proširenja naših kapaciteta i modernizacije same Zračne luke neće biti ni razvoja. Mostar se nalazi unutar jednog trokuta Sarajevo-Dubrovnik-Split koji su značajne europske zračne luke po svim kriterijima i teško se u tom okruženju izboriti za bolji status Zračne luke Mostar. Ipak, dolazak Eurowingsa u Mostar sigurno je dobra naznaka koja pokazuje kako Mostar i te kako ima potencijala. U ovom spomenutom trokutu imamo kvalitetne zračne luke i mi se borimo za tržište. Naša je velika prednost što se nalazimo u blizini svetišta Međugorje. Međutim, mi se ne možemo uzdati samo u čarter linije i moramo se sada okrenuti uspostavi redovnih letova. Kroz sljedećih četiri do pet mjeseci mi moramo od jedne zračne luke koja se bavi čarter letovima postati zračna luka koja ima redovite linije. To će tražiti i jedan akcijski plan koji ćemo mi prezentirati Gradu Mostaru, Vladi Hercegovačko neretvanske županije i Vladi Federacije BiH. Zajedničkim snagama trebamo ostvariti taj pomak od zračne luke za čarter letove do zračne luke s redovitim aviolinijama. Moramo se najprije što je moguće bolje tehnički opremiti kako bismo mogli udovoljiti zahtjevima europskih avioprijevoznika.

Funkcionalna zračna luka je u modernom vremenu jedan od preduvjeta za razvoj bilo koje regije. Kako Vi vidite ulogu Zračne luke Mostar u razvoju regije Hercegovine?

Mi smo danas u situaciji da nam kontinuirano pomažu Vlada FBiH, odnosno Federalno ministarstvo prometa i veza, Vlada HNŽ-a te Grad Mostar. Ali mi ovdje moramo imati konstantna ulaganja i  ispoštovati europske standarde. Bilo koja europska kompanija traži da ovdje ima jednake uvjete kao što ih ima u Beču, Zagrebu ili Münchenu. Mi najprije to moramo ostvariti, pa onda razmišljati o daljim koracima.  Mi, i Zračna luka i Grad Mostar i Županija i Federacija, sada moramo uložiti dodatni napor da to ostvarimo. Tek tad ćemo moći preciznije govoriti o ulozi Zračne luke Mostar u razvoju Hercegovine.

Koliko putnika danas prolazi kroz Zračnu luku Mostar?

U prošlim smo godinama dosegli prijeratne brojke – 86.000 putnika godišnje. Ove godine to je nešto manje, jer zbog različitih razloga imamo manji broj putnika iz Italije. To se odmah odrazilo i na naše poslovanje. Sada se želimo više okrenuti redovitim linijama i dolazak Eurowingsa nam to i omogućava. Moramo se okrenuti ekonomskom razvoju same Zračne luke a tomu će značajno doprinijeti i blizina svetišta u Međugorju te turizam i gospodarstvo općenito. Ovo je godina u kojoj se mi borimo za održavanje „toploga režima“ i želimo ostvariti što bolje pripreme za sljedeću sezonu.

Kakva je budućnost Zračne luke Mostar?

Mi svi ovdje moramo biti na istom fonu i zajednički raditi na našem razvoju. Moramo ispoštovati ono što traže europske kompanije i tu nema nikakvih dilema. Trebamo infrastrukturna i kadrovska ulaganja. Najveći nam je danas problem što u Hercegovini nema inženjera zračnog prometa. Ako to riješimo, onda će i budućnost biti dobra.

Dnevnik.ba