StoryEditor

Bešlić otvorio novi most u Mostaru: Ne prijetimo ratovima, gradimo mostove

Piše D  /  08.02.2018., 02:02h

Ne trebamo prijetiti ratovima, nego trebamo graditi mostove, rekao je danas gradonačelnik Mostara Ljubo Bešlić prilikom otvorenja novog mosta preko Neretve u Mostaru koji spaja Ulicu kralja Tomislava (vrh Avenije) i Ulicu maršala Tita (Sjeverni logor).

„Ovo je veliki i važan projekt za naš grad. Čekali smo na izgradnju s nestrpljenjem. Zbog različitih poteškoća sve nije uvijek išlo po planu. No sve smo uspjeli svladati i danas ovdje ponosno stojimo. Izgradnja ovog mosta doprinijet će mnogočemu – boljoj povezanosti, prometnom rasterećenju grada ali i daljnjoj nesmetanoj izgradnji kolektora otpadnih voda. Vjerujem da će izgradnjom južne mostarske zaobilaznice ovo postati magistralni put“, rekao je Bešlić tijekom svečanosti otvorenja mosta.

U izgradnju mosta, zajedno s troškovima eksproprijacije, uloženo je oko 15,3 milijuna maraka, od čega je Vlada FBiH osigurala 11 milijuna, a Grad Mostar 4,3 milijuna maraka. Dužina mosta je 190 metara, ima četiri trake, ali će za sada u funkciju biti dvije, jer trenutno nema novca za dovršetak gradnje priključnih cesta u punom profilu.

Gradonačelnik Bešlić je, pak, bio prilično kritičan prema onima koji su fokusirani na to da bh. društvo povedu u prošlost umjesto u budućnost.

„Kočničarima ovog i brojnih drugih projekata, poručujem da unatoč njihovim podmetanjima i kaznenim prijavama mi smo ovaj projekat priveli kraju. Na svima nama, posebno onima koji obnašaju političke dužnosti je da ne prijetimo novim ratovima, nego da iskreno gradimo nove mostove mira i uvažavanja drugoga, mostove prijateljstva među narodima kako bismo zajedno gradili sretniju budućnost“, rekao je Bešlić.

Emir Nuspahić iz Odjela za urbanizam Grada Mostara je rekao kako je riječ o projektu koji je započet prije 35 godina. Most je prvotno projektiran 1983. godine, a upravo je to projekat temeljem kojeg je most i izgrađen.

„Most se sastoji iz dvije cjeline. Ukupno je dug 190 metara a širok 20 metara. Sam most je koštao 9,5 milijuna maraka. Preko 80 posto sredstava je došlo iz GSM licence, a 20 posto je platio Grad Mostar“, izjavio je Nuspahić te dodao kako je ukupna vrijednost projekta, uključujući i pristupne ceste, 15,3 milijuna maraka.

„Izgrađene su sve pristupne ceste, a sve što je rađeno radili su domaći stručnjaci i izvođači. Grad po ovom projektu nije zadužen i nadam se da ćemo uspjeti završiti ono što je na ovoj prometnici preostalo uraditi“, rekao je Nuspahić.

Izaslanik Ministarstva prometa Vlade FBiH Renato Škrobo je rekao kako se izgradnjom mosta otvara potpuno novi putni pravac, a ujedno smanjuje i opterećenje na već postojeće mostove u Mostaru.

„Kroz različite projekte smo osigurali nešto manje od 11 milijuna maraka. Sredstva su utrošena isključivo namjenski. Realizacijom ovog projekta su stvorene pretpostavke za daljnji razvoj Mostara“, izjavio je Škrobo.

Radove su izvodile tvrtka HP Investing i Hering. Riječ je o potpuno novom mostu preko Neretve u Mostaru i okolici koji je izgrađen u protekle 23 godine, nakon što je rekonstruirano i izgrađeno jedanaest u ratu srušenih mostova.

Inače, most se počeo graditi 2008. godine, a završetak radova bio je najavljen za kolovoz 2009. godine. No, zbog problema s eksproprijacijom zemljišta i financiranjem građevinskih radova most je otvoren tek deset godina kasnije.

J. Gudelj / Dnevnik.ba

20. travanj 2024 04:21